سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۳

روزبهانی: برای رفع معضلات سینما نیاز به معجزه داریم/ خانه سینما هیچ همت و قدرتی برای رفع معضلات معیشتی و رفاهی سینماگران ندارد

محسن روزبهانی مدیر جلوه های ویژه بصری

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: اینقدر سینما مسأله دارد که نمی دانیم به کدام مورد باید اشاره کنم؛ بنده معتقدم برای رفع معضلات سینما نیاز به معجزه داریم چرا که آنقدر همه چیز مغشوش شده که به راحتی نمی توان اوضاع را سامان بخشید!

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «تنگه ابوقریب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین مسأله این روزهای سینمای کشور معضل معیشت دست اندرکاران سینما است. بسیاری از همکاران و دوستان ما این روزها تحت فشار جدی هستند و متأسفانه آنقدر مسأله در کشور وجود دارد که سینما چندان مورد توجه مسئولان نیست و دغدغه آن را ندارند.

وی ادامه داد: در هر صورت این وظیفه مدیران و سیاست گذاران و متولیان فرهنگی و سینمایی است که تدبیری برای درمان دردهای بچه های سینما که اغلب در فشار هستند داشته باشند. معضل بیکاری و فقدان بیمه بیکاری این روزها بیداد می کند؛ میزان تولیدات به شدت کاهشی شده و تعداد کثیری فیلم منتظر اکران هستند و ما شاهد نوعی فیلمسوزی در سینما هستیم؛ طبیعی است که مدیران سینمایی باید برای این کار طرح و برنامه ریزی کنند!

روزبهانی سپس با بیان اینکه خانه سینما هیچ همت و قدرتی برای رفع معضلات معیشتی و رفاهی سینماگران ندارد تصریح کرد: این نهاد متأسفانه رسمیت قانونی ندارد و شاید به همین علت است که طی سال های متمادی که از عمرش می گذرد هرگز نتوانسته حتی اندکی از دردهای اهالی سینما را التیام بخشد و این اتفاق در حالی است که عنوان این نهاد صنفی است و یک نهاد صنفی باید معضلات معیشتی اعضای خود را حل کند و برای آن ها امکانات رفاهی در نظر بگیرد.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: سال ها است مدیران سینمایی چشم خود را روی دردهای اهالی سینما بسته اند؛ من امیدوارم مدیران جدید دغدغه جدی برای رفع نیازها و مشکلات سینماگران داشته باشند و در جهت رفع بحران از زندگی آن ها بکوشند آن وقت است که می توانیم روزی با عنوان روز ملی سینما را جشن بگیریم و در کنار هم خوش باشیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.