یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

جایگاه دین در سینمای ایران/۲

فیلی: باعث تأسف است که مدیران سینمایی به سینما به چشم تجارت خانه نگاه می کنند/ چرا مدیران شعار حمایت از سینمای دینی می دهند اما برای تحقق آن عمل نمی کنند؟

محمد فیلی در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: محمد فیلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: باعث تأسف است که مدیران سینمایی به سینما به چشم تجارت خانه نگاه می کنند و به گیشه توجه دارند! چرا در سینمای ما به وفور فیلم های عاشقانه و روابط دختر پسری ساخته می شود اما از دین و مذهب در آن خبری نیست؟ این اتفاق زیبنده سینمای جمهوری اسلامی ایران نیست و باید تجدیدنظر جدی در این حوزه صورت گیرد.

بازیگر سریال های تلویزیونی «مختارنامه» و «بانوی عمارت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای بنده همیشه جای سوأل است که چرا مدیران شعار حمایت از سینمای دینی می دهند اما برای تحقق آن عمل نمی کنند؟ این نکته ظریفی است که کارشناسان و اهالی رسانه باید به پاسخ آن برسند تا شاید از این رهگذر بتوان موجبات تحول سینمای دینی در کشور را فراهم کرد.

وی ادامه داد: بدیهی است هر مسأله و موضوعی وقتی تصویری شود مردم بیشتر با آن ارتباط می گیرند. اگر در مورد دین و مذهب و واقعه بزرگ عاشورای حسینی (ع) ساعت ها سخنرانی شود به اندازه یک اثر سینمایی یا تلویزیونی نمی تواند اثرگذاری داشته باشد از این رو مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی و هنری و سینمایی باید تدبیری جدی برای تولید انبوه آثار دینی و مذهبی داشته باشند.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: ما بارها تجربه کردیم و دیدیم وقتی فیلم و سریالی در ارتباط با دین و مسائل دینی و تاریخ دین ساخته می شود مخاطب با آن ارتباط برقرار می کند چرا که مردم از جان و دل به مسائل دینی و مذهبی علاقه دارند و به آن اهمیت می دهند.

بازیگر فیلم های سینمایی «خروج» و «منطقه پرواز ممنوع» متذکر شد: این بسیار بد است که سینما در این حوزه گام اساسی برنداشته و اغلب تولیدات دینی را ما در تلویزیون شاهد بوده ایم. سینما نیز باید این کم کاری اش را جبران کند.

فیلی در پایان این گفتگو افزود: مدیران فرهنگی باید بدانند برنامه های تکراری در تلویزیون و فیلم های سرشار از لودگی در سینما باعث فراری شدن مخاطب شده و می شوند و ما نباید اجازه دهیم مردم بیش از این با سینما و تلویزیون در قهر به سر ببرند چرا که آشتی دادن آن ها بسیار سخت می شود! من امیدوارم مدیران تلویزیون هم همت کنند تا به جای تکرار سریال هایی مانند «مختارنامه» آثار جدیدی در این حوزه تولید شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.