سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی جشنواره فجر/۸

کوشکی: جشنواره فجر باید در خدمت اهداف و آرمان ها و نگرش و بینش اسلامی باشد/ باید فرهنگ ارزشمند انقلابی را به دنیا صادر کرد

محمدصادق کوشکی

سینماپرس: محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و کارشناس فرهنگی در خصوص لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب گفت: فیلمسازانی که قرابتی با اسلام و انقلاب ندارند دست از سر جشنواره فجر بردارند؛ مسئولان و مدیران سینمایی اگر دلداده نظام و انقلاب هستند نباید اجازه دهند برخی افراد همچون سال های گذشته این جشنواره که نامش برگرفته از قرآن کریم است را غصب کنند و آثاری را در آن نمایش دهند که ربطی به اسلام و انقلاب ندارد.

مدیر سابق دفتر هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فلسفه وجودی هر رخدادی در نامش نهفته است وقتی این جشنواره نامش فجر است و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود عملاً باید در خدمت اهداف و آرمان ها و نگرش و بینش اسلامی باشد.

وی ادامه داد: نام فجر نماد و نشانه ای از رسالت و اهداف و دیدگاه و تعهد جشنواره نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی است و عنوان مقدس فجر نباید با فیلم های بی مایه آلوده شود. ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا افرادی که عنوان هنرمند را با خود به یدک می کشند اما عرقی به نظام ندارند و این نام و مناسبت را غصب کرده اند از این رویداد دور شوند و بگذارند این جشنواره به نام و مناسبت ارزشمند خود بازگردد.

کوشکی سپس با بیان اینکه عنوان مقدس فجر نباید با مفسده هایی که در سینمای ایران عادی شده آلوده شود تصریح کرد: مدیران سینمایی یا باید نام این جشنواره را عوض کرده و زمان برگزاری آن را به ایامی خارج از ایام الله دهه فجر انتقال دهند یا اگر می خواهند نام این جشنواره فجر باقی بماند و همزمان با جشن های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شود بایستی آثاری را در آن به نمایش بگذارند که مناسب و همخوان با قداست عنوان فجر و انقلاب اسلامی باشد.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: جشنواره فیلم فجر باید پیرو گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کرده و فرهنگ ارزشمند انقلابی را به دنیا صادر کند. این جشنواره تماماً باید دارای محتوا و رنگ و بوی فجر باشد نه اینکه ارزش ها و ضوابط انقلابی و اسلامی هیچ گاه در آثارش وجود نداشته باشد و بالعکس شاهد آثاری سیاه، تلخ، ضد اخلاقی و ضد انسانی در این رویداد باشیم!

وی در پایان این گفتگو افزود: کمترین توقع و انتظار از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فجر انقلاب و مدیران سینمایی این است که اجازه ندهند فیلم هایی بر ضد منافع ملی در این جشنواره نمایش داده شوند. ما در جشنواره فجر باید فقط شاهد تماشای فیلم هایی باشیم که در راستای نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کرده اند و دغدغه شان نشان دادن قدرت و عظمت ایران اسلامی در تمامی ابعاد و زمینه ها به ویژه در حوزه های سیاسی، نظامی، علمی، فرهنگی است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.