شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه/۱

موتمن: با نمایش فیلمم در سالن اهالی رسانه و منتقدان موافقم/ جشنواره را به گلوگاهی برای حذف فیلمسازان بدل نکنید

فرزاد موتمن در نشست خبری فیلم سینمایی«آخرین بار کی سحر را دیدی؟»

سینماپرس: فرزاد موتمن کارگردان سینما که با فیلم سینمایی «شبگرد» متقاضی حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود در خصوص مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه برای رسانه ها گفت: ایده یک سانس نمایش فیلم های بیرون مانده از جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان بسیار خوب است و من از این ایده استقبال می کنم و با نمایش فیلمم در سالن اهالی رسانه و منتقدان موافقم.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب های روشن» و «باج خور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در تمامی جشنواره های معتبر دنیا اصولاً در کنار بخش اصلی بخش های فرعی زیادی مثل چشم انداز، هفته منتقدین، نگاه نو و... وجود دارد تا فیلم های بیشتری در این جشنواره ها نمایش داده شده و مورد ارزیابی اهالی رسانه و منتقدان قرار بگیرند.

وی یادآور شد: جشنواره فیلم فجر نیز در سال های نه چندان دور چنین بخشی را داشت و در کنار بخش مسابقه ما شاهد بخش فیلم های مهمان یا بخش خارج از جشنواره بودیم که اتفاقاً فیلم های این بخش ها همیشه بهتر و جذاب تر از فیلم های مسابقه بود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه جشنواره را به گلوگاهی برای حذف فیلمسازان بدل نکنید متذکر شد: فضا در سینمای ایران و جشنواره فجر نباید بیش از این بسته شود و فیلمسازان با نگاه های متفاوت باید در این رویداد سینمایی حضوری فعال داشته باشند.

موتمن در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: البته ذکر این نکته ضروری است که من اصلاً دلم نمی خواست «شبگرد» را به جشنواره ارائه دهم چون پیش از این تجربه کرده بودم که هر فیلمی اگر کمی از فیلم های معمول سینما دور باشد کنارش می گذارند. با فیلم های «سایه روشن» و «سراسر شب» من نیز همین برخورد شد. از آنجا که تهیه کننده فیلم اصرار به حضور در جشنواره داشت و حتی از دبیرخانه جشنواره بارها با ما تماس گرفتند و خواستار تماشای فیلم مان شدند ما فیلم را به دبیرخانه ارائه دادیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: در نهایت باید عنوان کنم کسی که مدیر جشنواره است برای من دارای سابقه خوبی نیست البته این شناخت بنده از ایشان است از این رو از ابتدا می دانستم چه برخوردی با فیلمم صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.