یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه/۲

اسماعیلی: دوست دارم فیلمم زیر بیرق کشورم دیده شود/ از مسئولان جشنواره خواستار اضافه شدن بخش خارج از مسابقه به ویژه برای اهالی رسانه و منتقدان هستم

نوید اسماعیلی

سینماپرس: نوید اسماعیلی کارگردان جوان سینما که با فیلم سینمایی «پاکول» متقاضی حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود در خصوص مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه برای رسانه ها گفت: من عاشق وطنم، پرچمم و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستم و دوست دارم فیلمم زیر بیرق کشورم دیده شود چرا که همواره برای این آب و خاک کار می کنم و می خواهم آثارم توسط متخصصان، منتقدان، صاحب نظران سینما و عموم مردم کشورم دیده و ارزیابی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پاکول» در ابتدا قرار بود به عنوان اثری مشترک بین سینمای ایران و افغانستان باشد اما متأسفانه با آمدن طالبان همه شرایط به هم ریخت و نهادهایی که در داخل کشور قرار بود حامی این فیلم باشند حمایت خود را از ما چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی دریغ کردند.

وی ادامه داد: «پاکول» دیدگاهی جهانی دارد و به هیچ عنوان در قالب سینمای تجاری نمی گنجد و از این رو من توقع داشتم مدیران سینمایی جلوی تولید یک اثر دغدغه مند هنری که کاری به گیشه ندارد و ابتذال رایج در سینما در آن دیده نمی شود حمایت کنند اما این اتفاق رخ نداد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: من سرمایه این فیلم را با فروش منزلم فراهم کردم. مدت ها با بازیگران چهره و نامی برای حضور در این فیلم مذاکره کردم اما همه آن ها پیشنهاد دستمزدهایی عجیب که به بالای یک میلیارد تومان می رسید می دادند اما خوشبختانه توانستم یکی از بهترین بازیگران را برای فیلمم پیدا کنم؛ رضا اخلاقی راد که برای ایفای شخصیت اصلی این فیلم انتخاب شد شاید دیالوگ هایش به بالای نیم صفحه نرسد اما در تمام زمان فیلم با نگاه و مردمک چشمش با مخاطب حرف می زند و بازی درخشانی از خود ارائه کرده است.

اسماعیلی در پاسخ به این سوأل که نظرش در مورد عدم حضور در جشنواره چهلم چیست اظهار داشت: اگر هدف مسئولان جوانگرایی و توجه به فیلم های هنری ارزشمند بود «پاکول» حتماً در جشنواره حضور داشت اما متأسفانه تجربه ثابت کرده که جشنواره فجر بیشتر شبیه به یک دورهمی است که افراد بعضاً حتی فیلم ها را نمی بینند و با ارسال پیامک به یکدیرگ فیلم را قضاوت کذب می کنند.

وی تأکید کرد: من نمی خواهم فیلمم را به جشنواره های غربی ببرم که در کشورهای غربی برایم کف و سوت بزنند و به من خسته نباشید بگویند! من همه جانم را می خواهم فدای وطنم کنم و کشورم از همه چیز برایم مهمتر است و امیدوارم مسئولان کمی ارزش برای این دیدگاه ما قائل باشند.

اسماعیلی در خصوص داستان «پاکول» گفت: این فیلم داستان پسری است که در کودکی دل به یک دختر افغان می بندد و سال ها بعد فکر می کند آن دختر را پیدا کرده است اما دیری نمی پاید که متوجه می شود اشتباه کرده است؛ لوکیشن های این فیلم همگی در ایران هستند و ما در بسیاری از شهرهای کشور از جمله استان سیستان بلوچستان و تهران فیلمبرداری «پاکول» را انجام دادیم.

این کارگردان جوان در پایان این گفتگو با بیان اینکه از مسئولان جشنواره خواستار اضافه شدن بخش خارج از مسابقه به ویژه برای اهالی رسانه و منتقدان هستم تصریح کرد: جشنواره فجر باید شکوه و عظمت داشته باشد و نشان دادن تنها ۲۲ فیلم در این رویداد سینمایی منجر به کوچک و خنثی سازی این رویداد سینمایی می شود از این رو خواسته من از مسئولان چهلمین جشنواره فیلم فجر این است که برای فیلم هایی که توسط هیأت انتخاب برای حضور در جشنواره برگزیده نشده اند این امکان را به وجود آورند که در سینمای رسانه ها اکران داشته باشند تا به این ترتیب هم فیلم ها دیده شوند و مورد قضاوت اهالی رسانه قرار بگیرند و هم موجب شکوه بیشتر جشنواره فجر انقلاب شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.