یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه/۶

گیتی: نمایش ۲۲ فیلم در مهمترین رویداد سینمایی کشور موجب خنثی و کوچک سازی این جشنواره است/ سال هایی در جشنواره بیش از ۶۰ فیلم نمایش داده می شد!

حسین گیتی

سینماپرس: حسین گیتی منتقد پیشکسوت سینما در خصوص مطالبه سینماگران برای نمایش فیلم های خارج از مسابقه برای رسانه ها گفت: نمایش ۲۲ فیلم در مهمترین رویداد سینمایی کشور موجب خنثی و کوچک سازی این جشنواره و ظلم و خیانت به سینمای ایران است! چرا مسئولان سال به سال در حال کمرنگ کردن اثربخشی این رویداد سینمایی هستند؟ گویا دست هایی پیدا و پنهان در کار است که جشنواره فجر سال به سال بی رونق تر شده و کم کم از بین برود!

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال هایی در جشنواره بیش از ۶۰ فیلم نمایش داده می شد و از همین رو عنوان ویترین سینمای ایران را به این جشنواره داده بودند. اگر واقعاً جشنواره ویترین سینمای ایران است باید فیلم های متعدد با مضامین مختلف در این رویداد نمایش داده شوند تا اهالی رسانه، صاحب نظران و کارشناسان بتوانند ارزیابی کاملی از وضعیت سال آینده سینمای کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: این روش و منشی که مدیران پیش گرفته اند از اساس اشتباه است و من امیدوارم تا دیر نشده این خطا را جبران نموده و امکان نمایش فیلم های بیشتری را در بخش خارج از مسابقه فراهم آورند.

گیتی سپس دریافت پروانه نمایش برای فیلم ها قبل از اکران در جشنواره را دخالت در سیاست های ابتدایی این رویداد سینمایی برشمرد و متذکر شد: جشنواره فجر زمانی که بنیان گذاشته شد فیلم ها را بدون سانسور نمایش می داد و بعداً برای اکران عمومی آن فیلم ها یا دچار ممیزی می شدند و یا برای همیشه به محاق می رفتند و همین مسأله باعث مطرح شدن این رویداد شده بود اما اگر قرار باشد فیلم ها قبل از جشنواره سانسور شوند و پروانه نمایش بگیرند دیگر چه انگیزه ای برای مخاطبان حرفه ای سینما برای حضور در این رویداد باقی می ماند؟

این سینماگر تأکید کرد: برخی تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها یا عجله ای است یا کارشناسی اصولی در آن ها صورت نمی گیرد و همین مسائل است که موجبات تشتت در سینمای کشور و خنثی سازی جشنواره را فراهم می آورد و من امیدوارم مدیران سینمایی هرچه سریع تر تدبیری ویژه برای رفع این قبیل معضلات و مشکلات داشته باشند و اجازه ندهند جشنواره فجر انقلاب بیش از این دچار خدشه و آسیب شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.