شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

انتظارات از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۲

قاسمی جامی: سینماگران متعهد و دغدغه مند دفاع مقدس طی سال های اخیر قربانی شدند/ انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیاز به انقلاب درونی و ساختاری دارد

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما در پی معرفی سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: سینماگران متعهد و دغدغه مند دفاع مقدس طی سال های اخیر قربانی شدند چرا که مدیران هیچ توجهی به سینمای انقلابی، ارزشی و دفاع مقدس نداشتند و همین مسأله باعث بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از فعالان و سینماگران دغدغه مند این حوزه بود از این رو یکی از کارهای مهمی که مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید انجام دهد دلجویی از این سینماگران و به وجود آوردن فضایی برای کار و فعالیت آن ها و تمامی فیلمسازانی است که تمایل دارند در این حوزه اثر تولید کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «پی۲۲» و «چشم شیشه ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه آقای حسینی از کارشناسان متحبر و خبره این حوزه هستند و با مفاهیم دفاع مقدس و مقاومت قرابت نزدیکی دارند. از این رو می توان بر این امر صحه گذاشت که ایشان بیش از سایر کسانی که در سینما فعالیت می کنند می توانند بحران های موجود در سینمای دفاع مقدس را شناسایی کرده و درصدد رفع آن برآیند.

این سینماگر ادامه داد: متأسفانه مدت طولانی است که سینمای ایران و به تبع آن سینمای دفاع مقدس دچار بیماری و آفت شده است. البته سینمای دفاع مقدس دهه های متمادی است که مهجور واقع شده و حالا با این وضعیت جدید در تولیدات و افزایش سرسام آور هزینه ها و... اوضاعش بدتر از قبل شده است.

قاسمی جامی تأکید کرد: یکی از وظایف دستگاه ها و نهادی مانند انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس حمایت از فیلمسازانی است که با تمام جان و اعتقادشان می خواهند در این وادی گام بردارند. ما نباید فراموش کنیم که سینمای جنگ هرگز کهنه نمی شود چرا که ما به تعداد افرادی که در جنگ یا پشت جنگ بودند قصه داریم و می توانیم ده ها هزار فیلم ارزشمند در این حوزه تولید کنیم.

وی سپس با تأکید بر اینکه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیاز به انقلاب درونی و ساختاری دارد متذکر شد: یکی از کارهای مهمی که باید در اولویت مسئولان انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باشد آشتی دادن نسل کنونی با مفاهیم ارزشی و آرمان های انقلاب اسلامی است. ما نباید این وظیفه را فراموش کنیم و اجازه دهیم دشمنان نظام و اسلامی هرآنچه می خواهند با تهاجم فرهنگی بر سر جوانان ما بیاورند و ما فقط نظاره گر باشیم.

این فیلمساز تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که باید در انجمن صورت گیرد جلوگیری از اتلاف بیت المال و بریز و بپاش در خصوص تولید آثار دفاع مقدسی است چرا که متأسفانه ما در برخی موارد شاهد بودیم یک فیلم به اندازه تولید ۱۰ فیلم سرمایه هدر داده و در نهایت هم هیچ خروجی مطلوبی نداشته است از این رو باید بودجه های اندک به همه فیلمسازانی که مایل هستند در این مسیر فیلم تولید کنند اعطا شود تا جوانان و استعدادهایی که شناخته نشده اند نیز بتوانند در این مسیر فیلم تولید کرده و خود را محک بزنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: همچنین بنده امیدوارم فقط در مناسبت هایی مانند هفته دفاع مقدس، سالروز آزادسازی خرمشهر و... مدیران به یاد سینمای دفاع مقدس نیفتد و تمامی تلاش شان را به کار ببرند تا این سینما مجدداً احیاء شود. من امیدوارم انحصار و باندبازی و گعده بازی برای همیشه از کل سینمای ایران و به خصوص سینمای دفاع مقدس رخت بربندد و همه سازمان ها و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنر از سازمان اوج گرفته تا وزارت ارشاد و سازمان سینمایی، از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گرفته تا حوزه هنری و... همگی با یکدیگر متحد شده و در راستای تحول سینمای انقلاب و دفاع مقدس گام بردارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.