یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

انتظارات از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۴

فقیه: دفاع مقدس همه هویت ملی ما است اما سینما آن را به فراموشی سپرده است/ مردم دنیا باید سینمای ایران را با آثار دفاع مقدسی اش بشناسند نه با فیلم های تلخ و سیاه و یا کمدی های زننده!

مهدی فقیه در نشست صمیمی هنرمندان سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: مهدی فقیه بازیگر سینما و تلویزیون در پی معرفی سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس همه هویت ملی ما است اما سینما آن را به فراموشی سپرده است؛ این بسیار تلخ و دردآور است که ما از سینمای دفاع مقدس و پرداختن به اهداف و آرمان های آن روزگار و انقلاب اسلامی دور شده ایم و هنرهفتم مان سرشار از آثاری شده که هیچ رنگ بویی از هویت ملی، دینی و انقلابی ندارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «لیلی با من است» و «سفر به چزابه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان سینمایی نباید دست روی دست بگذارند و نظاره گر این وضعیت نامطلوب باشند. مردم دنیا امروزه چشم شان به فیلم و سینما است و بسیاری از کشورها که این مسأله را دریافته اند مبادرت به تولید آثاری ارزشمند می کنند تا اهداف خودشان را در آثار سینمایی شان جاری و ساری سازند.

وی ادامه داد: آمریکا همچنان سرمایه گذاری های هنگفتی در راستای سینمای استراتژیک خود دارد و فیلم های متعددی در خصوص جنگ جهانی، ویتنام و... تولید می کند چرا که به این درک رسیده که اهمیت پرداختن به این موضوعات چقدر بالا است. اما مدیران ما که همواره داعیه دار حمایت از سینمای ارزشی و استراتژیک هستند این مهم را به فراموشی سپرده اند و اقدامی در راستای بهبود اوضاع این سینما ندارند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه بودجه های بیت المال باید صرف تولید فیلم های استراتژیک شوند نه آثار مبتذل و سخیف برای کاسبکاری و تجارت، اظهار داشت: هر آنچه بودجه دولتی در حوزه فرهنگ و هنر کشور وجود دارد باید در راستای تولیدات استراتژیک و ارزشی صرف شود. مردم دنیا باید سینمای ایران را با آثار دفاع مقدسی اش بشناسند نه با فیلم های تلخ و سیاه و یا کمدی های زننده!

فقیه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس از عنوانش پیدا است که جنگ نیست، یک پدیده مقدس است، یک پدیده دفاعی در راستای حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور است و از این رو اهمیت بسیاری دارد و باید به زندگی تک تک بچه های حاضر در آن پرداخته شود. سینما باید نگاه جدی به دفاع مقدس داشته باشد، آثاری فاخر و ماندگار باید در این حوزه تولید شوند که بتوانند مانند چند دهه قبل مردم را جذب کنند که به سینما رفته و فیلم های دفاع مقدسی تماشا کنند.

وی یادآور شد: سینمای ایران امروزه به سینماگرانی مانند زنده یاد رسول ملاقلی پور، جمال شورجه، شهریار بحرانی، ابراهیم حاتمی کیا و... نیاز دارد که به میدان بیایند و سینمای دفاع مقدس را نجات دهند. مردم ایران هنوز یاد و خاطره فیلم های درخشانی مانند «حمله به اچ ۳» و یا «هور در آتش» را فراموش نکرده اند. حیف است که این سینما به حال خود رها شده و هیچ کس هم دغدغه ای برای احیای آن ندارد.

بازیگر فیلم های سینمایی «ملک سلیمان» و «مریم مقدس (س)» در پایان این گفتگو افزود: من به آقای خزاعی و مدیر جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بسیار امیدوارم و از آن ها می خواهم تمام تلاش شان را برای احیای این سینمای نیمه جان انجام دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.