چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

انتظارات از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۷

شرف الدین: تشکیلات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس کارآمد نیست! / رئیس جدید سازمان سینمایی باید دستور تشکیل پاتوق برای احیای سینمای دفاع مقدس را بدهد

محمدرضا شرف الدین

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی معرفی سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: تشکیلات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس کارآمد نیست و بنده با این سیستم مخالفم و معتقدم اگر واقعاً به دنبال تحول و احیای سینمای دفاع مقدس هستیم نباید به این انجمن دل ببندیم چرا که سالیان دراز است که در این انجمن هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده و رسماً سیستم آن به سیستمی اداری بدل شده که عده ای افراد در آن حقوق می گیرند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رئیس جدید سازمان سینمایی باید دستور تشکیل پاتوق برای احیای سینمای دفاع مقدس را بدهد. این پاتوق می تواند در گوشه ای از بنیاد سینمایی فارابی برپا شود و تمام تلاش مدیران سینمایی بر این امر استوار باشد که از سینمای دفاع مقدس حمایت ویژه کنند.

وی ادامه داد: در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هیچ گونه مهندسی وجود ندارد، هیچ سیاست گذاری جدی در این تشکیلات نیست و همین اتفاق باعث شده سینمای دفاع مقدس روز به روز بیشتر به سمت نابودی برود. این اتفاق در حالی است که بنده خبر دارم فیلمنامه های بسیار خوبی در حوزه سینمای دفاع مقدس نوشته شده و اگر اهتمامی باشد باید از این فیلمنامه های ناب حمایت شود.

شرف الدین در ادامه این گفتگو تصریح کرد: ما هرگز نباید از یاد ببریم که سینما در ذاتش مستقل است. از این رو سینمای دولتی و حکومتی کارآمد نیست و نمی تواند کارآمد باشد. باید نیروهای مخلص خودشان را وقف این کار کنند، باید نیروسازی کنند، آموزش دهند، اگر این اتفاقات بیفتد می توانیم به احیای سینمای دفاع مقدس دل ببندیم.

این سینماگر با انتقاد شدید از وضعیت ناهنجار کنونی سینمای کشور اظهار داشت: در ۴ دهه اخیر سینمای تراز انقلاب مهجور باقی مانده اما سینمای مبتذل که همه فرهنگ و اعتقادات را مورد هجمه قرار داده پررنگ شده، اگر این ها به دلیل حضور مدیران ناکارآمد نیست چه دلیل دیگری می تواند داشته باشد؟ ما باید امروزه آسیب شناسی کنیم که چرا سینمای تراز انقلاب اسلامی مهجور واقع شده و سینمای مبتذل گل سرسبد شده است؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «چوب خط» و «فرزند صبح» در همین راستا متذکر شد: البته همانطور که اقتصاد ما اقتصاد اسلامی نشد، همانطور که سیاست داخلی و خارجی ما اسلامی نبود و کسی مانند رئیس جمهور سابق با برجام هستی و نیستی یک ملت را بر باد داد و کشور را به خارجی ها واگذار کرد در حوزه فرهنگ و هنر و در زیرمجموعه آن یعنی سینما هم نیز وضعیت همینطور است!

وی ادامه داد: این در حالی است که ما در سینمای انقلاب و دفاع مقدس مانیفست داریم و می دانیم در این سینما چه اتفاقی باید بیفتد اما همه این اتفاقات یک مدیر دغدغه مند و آگاه می خواهد که دل در گرو نظام و دفاع مقدس داشته باشد.

شرف الدین خاطرنشان کرد: آقای خزاعی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی باید در اولین گام از تولیدات دفاع مقدس حمایت کرده و برای این کار بودجه بگذارد و قبل از هر چیز فیلم های دفاع مقدسی مانده در نوبت نمایش را اکران کند. این گونه مهم و استراتژیک سینمایی باید تقویت شود و مدیران اگر داعیه انقلابی گری دارند نباید این سینما را به حال خود رها کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: وظیفه یکایک دستگاه های و نهادهای فرهنگی و نظامی کشور نیز حمایت از سینمای ارزشمند دفاع مقدس است و هیچ یک از آن ها نباید در این زمینه اهمال کاری کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • محمد تن ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۲۱:۲۲
    0 0
    سلام روزی که ما چند نفر (ناصر شفق، مرحوم حبیب الله کاسه ساز، سید سعید سیدزاده و حقیر) بنیان انجمن سینمای دفاع مقدس را نهادیم هدف برای ارتقا سینمای دفاع مقدس بود اما دیپلماسی اداری وقتی در انجمن حاکم شد از اهداف ارتقا دور و دورتر شد و به اهداف کاسبان نزدیک و نزدیکتر شد و باعث شد نگاه به ژانر دفاع مقدس هدف گیشه شد. و حال اداره ای برای کارمند بازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.