دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم/۷

جودوی: طی سال های گذشته برخی آمدند به اسم فرهنگ کاسبی کردند و رفتند! / مدیرانی باید برای اداره حوزه فرهنگ و هنر انتخاب شوند که دارای کارنامه فرهنگی و هنری باشند

حسین جودوی

سینماپرس: حسین جودوی پژوهش گر تاریخ معاصر و کارشناس فرهنگی در خصوص اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: باید مدیرانی برای حوزه فرهنگ و هنر انتخاب شوند که به مسائل و معضلات توجه داشته باشند و به درد دل ها گوش دهند؛ اگر امروز مسائل و معضلات جدی در حوزه فرهنگ و هنر داریم به دلیل آن است که هیچ مسئول درستی نداشتیم که گوش شنوایی در این خصوص داشته باشد و به حرف ها و درد دل های اهالی فرهنگ و هنر گوش بدهد؛ طی سال های گذشته برخی آمدند به اسم فرهنگ کاسبی کردند و رفتند و این رویه تلخ نباید هرگز تکرار شود.

مدیرکل سابق فرهنگی خبرگزاری تسنیم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اولین مسأله حوزه فرهنگ و هنر کشور این است که باید مدیری انتخاب شود تا بتواند خلاء ارتباطی بدنه فرهنگ و هنر و بدنه دولتی نظام را تقویت کنند. متأسفانه در حوزه فرهنگ و هنر طی سال های اخیر اگر ارتباطی بوده مبنای سیاسی و انتخاباتی داشته و گوش شنوایی وجود نداشته تا با اهالی فرهنگ و هنر صحبت کنند و به خواسته آن ها گوش کنند.

وی ادامه داد: در واقع ما به مدیرانی در حوزه فرهنگی و هنری کشور نیاز داریم که این حصر و چارچوب های از پیش تعیین شده را بشکنند و تمام توان خود را برای ایجاد تعامل با اهالی فرهنگ و هنر و رفع معضلات و مشکلات به کار گیرند.

جودوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سالی یک بار با شعرا و دیگر هنرمندان صحبت می کنند و جلسات جدی با اهالی فرهنگ و هنر کشور دارند، حالا پرسش بنده این است که آقای صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی مدتی که این پست مهم و کلیدی را بر عهده داشه اند چقدر این کار را انجام داده اند؟ چرا وزاری ارشاد و معاونین ایشان توجهی به ارتباط گیری با هنرمندان ندارند؟

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: بی تردید درد دل کردن مسائل را حل می کند و مدیرانی که اداره امور فرهنگی و هنری کشور را به زودی در دست می گیرند باید به این نکته بسیار مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی سپس با بیان اینکه مدیرانی باید برای اداره حوزه فرهنگ و هنر انتخاب شوند که دارای کارنامه فرهنگی و هنری باشند متذکر شد: وقتی یک نفر از بدنه فرهنگ و هنر برای سیاست گذاری و اداره امور به کار گرفته شود هنرمندان متوجه می شوند آن فرد از جنس خودشان است، دغدغه رشد و اعتلای این حوزه را دارد و حرف یکدیگر را می فهمند و همین مسأله باعث می شود تا تنش ها در این حیطه بسیار مهم از بین برود.

جودوی در پایان این گفتگو افزود: همانطور که حضرت آقا تأکید کردند دولت سیزدهم باید بر اساس عدالت اجتماعی اداره امور را در دست بگیرد و دولت مردمی باید شکل بگیرد؛ در واقع باید این ارتباط گیری بین مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر صورت بگیرد. وقتی این دیالوگ برقرار شود خود به خود وجود افرادی که به ولنگاری فرهنگی می کنند کمتر می شود و به اصل فرهنگ ایرانی-اسلامی باید بها داده می شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.