یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم/۱

روح افزا: اولین گام دولت سیزدهم باید اجرای قانون «اینترنت ملی» باشد/ طی سال های اخیر تئاترهای مستهجن و فیلم های مبتذل بیداد کردند!

فرشته روح افزا

سینماپرس: دکتر فرشته روح افزا استاد دانشگاه و عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: اولین گام دولت سیزدهم باید اجرای قانون «اینترنت ملی» برای پرهیز از فساد و ابتذال در فضای مجازی باشد، اینترنت ملی نجات بخش است و هر کشوری برای استقلال فرهنگی نیاز به اینترنت ملی دارد؛ فضای مجازی در کشور ما واقعاً ولنگار است در صورتی که در هیچ کجای دنیا این چنین نیست من شخصاً این موضوع ار بررسی کردم واقعاً اینطور نیست و وزارت ارتباطات باید هرچه سریع تر جلوی دسترسی مردم به اینترنت جهانی را بگیرد.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه در حقیقت زمینه ساز یک فرهنگ فرهیخته است توجه به ارکان و بنیان خانواده است. همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند ما امروزه در کشور با بحران هویت خانواده روبرو هستیم و از این رو در اولین گام خانواده باید جایگاه خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: متأسفانه اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در فضای بی در و پیکری رها شده اند و اگر مسئولان کمی دیرتر به خود بیایند دیگر نمی توان اثرات منفی این اتفاق شوم را جبران کرد.

دکتر روح افزا با تأکید بر اینکه هر مسأله فرهنگی نیاز به زیرساخت دارد متذکر شد: نمی شود زیرساخت وجود نداشته باشد و بخواهیم در عرصه فرهنگی رشد و تعالی پیدا کنیم. هر کار فرهنگی نیاز به زمینه سازی دارد و در دولت سیزدهم باید پایه اصلی این اتفاق ریخته شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حالا با انتخاب مردم دولتی روی کار آمده که با مجلس و قوه قضائیه هماهنگی کامل دارد و این ۳ قوه می توانند هماهنگ با هم جلو بروند و این اتفاق موجب رشد مسائل فرهنگی در کشور خواهد شد. آنچه مدنظر ما است تقویت فرهنگ غنی و ارزشمند ایرانی-اسلامی است که ان شاالله به حول و قوه الهی در دولت سیزدهم به این مهم دست خواهیم یافت.

این مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مباحث علوم انسانی در دولت جدید باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند تأکید کرد: تمامی دستگاه ها و نهادهای مهم کشور برای بهبود وضعیت زیرساخت های فرهنگی باید دست به دست هم دهند. از وزارت آموزش و پرورش گرفته تا وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و... همه باید متحد و یکپارچه به فکر تقویت ارکان فرهنگ ایرانی-اسلامی باشند و دست کوته فکران و تبهکاران را از عرصه فرهنگ خالی کنند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه اهمیتی کلیدی دارد تصریح کرد: متأسفانه این وزارتخانه طی سال های اخیر یکی از مسببان اصلی ولنگاری فرهنگی بود! طی سال های اخیر تئاترهای مستهجن و فیلم های مبتذل بیداد کردند! مسئولان این وزارتخانه هنوز به این باور نرسیده اند کاری که یک فیلم می تواند بکند بسیار بیشتر از یک سخنرانی ۵۰ ساعته است!

دکتر روح افزا تأکید کرد: متأسفانه طی این سال ها از ابزارهای مهم فرهنگی و هنری در جهت عکس استفاده می شد. از ترویج همجنسگرایی در تئاترها گرفته تا روابط ضد شرعی و ضد اسلامی دختر و پسری و... از جمله اتفاقات شوم این سال ها است. ما حتی در تبلیغات تلویزیونی هم شاهد چنین فجایعی بوده و هستیم.

وی ادامه داد: حتی هنرمندان هر روز با لباس های مستهجن و رفتار غلط شان در فضای مجازی موجب گسترده تر شدن ابعاد ولنگاری فرهنگی در کشور می شدند و کسی نبود حتی به آن ها تذکر دهد! یک نفر از خود سوأل نکرد آیا این ها می خواهند برای جامعه فرهنگ سازی کنند؟ این ها جامعه را به قهقرا می برند!

این کارشناس فرهنگی در خاتمه اظهاراتش افزود: همانطور که پیش تر عرض کردم برای رفع بحران فرهنگی باید همه دست به دست هم دهند؛ ان شاالله آیت الله رئیسی با دغدغه مندی و اهتمام ویژه شان اوضاع بغرنج این حوزه را بهبود بخشند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۱۳:۰۴
    0 0
    انشاء الله

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.