دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم/۲

صلح جو: برای دستیابی به اهداف کلان فرهنگی باید مشکلات زیربنایی در حوزه های اقتصادی را برطرف کرد/ درگیری های عدیده روزمره، قدرت تفکر را از مردم سلب کرده است

طهماسب صلح جو در مراسم یادبود مرحوم محسن سیف

سینماپرس: طهماسب صلح جو منتقد سینما در خصوص اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: برای دستیابی به اهداف کلان فرهنگی باید مشکلات زیربنایی در حوزه های اقتصادی و... را برطرف کرد! متأسفانه آنقدر مشکلات متعدد نظیر بیماری، کرونا، تورم، گرانی و... وجود دارد که ذهن همه ما درگیر این مشکلات ریز و درشت شده و قدرت تصمیم گیری یا تفکر برای انجام هیچ مسأله ای به جز درگیری های ذهنی روزمره مان را نداریم.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در واقع درگیری های عدیده روزمره، قدرت تفکر را از مردم سلب کرده است و بی تردید این مسأله یکی از بزرگترین معضلات و آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: ما وقتی در مقام قیاس خودمان با کشورهای دیگر برمی آییم متوجه می شویم که چقدر از نظر فرهنگی از آن ها عقب مانده ایم! به عنوان مثال فیلمسازان سینمای جهان همواره روی مسائل و اهداف فرهنگی جامعه خودشان و جامعه جهانی اندیشه می کنند و این تفکر در آثارشان منعکس می شود اما ما به دلیل همان درگیری های شدید ذهنی نمی توانیم چنین دیدگاهی را حتی در آثار سینمایی مان داشته باشیم.

صلح جو خاطرنشان کرد: به همین دلیل وقتی می خواهیم یک جمله راجع به سینمای ایران حرف بزنیم ده کلمه اش راجع به فیلم های جهانی است یعنی وضعیت به گونه ای است که حتی روشنفکران هم نگاه شان به آن سمت رفته است.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم با تدبیر و دغدغه مندی مسئولان دولت سیزدهم بتوانیم شاهد رفع موانع و مشکلات اصلی که زندگی یومیه آحاد افراد جامعه را به شدت درگیر کرده باشیم تا پس از آن بتوانیم به چاره جویی برای رفع موانع و مشکلات موجود در عرصه های مهمی نظیر عرصه فرهنگی و هنری کشور بپردازیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.