سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم/۵

مشتاق: باید فضای حوزه فرهنگ و هنر بازتر شود/ هنرمندانی که مانده اند دل در گروی میهن شان دارند

زهرا مشتاق در نشست خبری فیلم انیمیشن «شب آفتابی»

سینماپرس: زهرا مشتاق نویسنده، منتقد و تهیه کننده سینمای مستند در خصوص اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: اینک که مسئولان همدل شده اند باید فضای حوزه فرهنگ و هنر بازتر شود؛ مسئولان باید به فعالان فرهنگی و هنرمندان اجازه حرف زدن و نقد کردن بدهند چرا که انتقاد همیشه سازنده است و می تواند مسئولان را با معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی آشنا کند.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: الآن اصلی ترین مطالبه ما از مسئولان محترم دولت سیزدهم باز کردن فضایی است که در آن نفس مان بریده شده است. بنده تأکید دارم هنرمندانی که مانده اند دل در گرو میهن شان دارند، اجازه ندهید کوچ اجباری به غرب بیشتر شود!

وی ادامه داد: این اتفاق اسفبار است که یک فیلم سینمایی بعد از گذر از هفت خوان رستم و گرفتن پروانه های ساخت و نمایش و... وقتی روی پرده می رود از اکران برداشته شود. چرا خود مسئولان نباید نظر شوراهای پروانه ساخت و نمایش را قبول داشته باشند؟

مشتاق خاطرنشان کرد: در سازمان عریض و طویل صدا و سیما هیچ وسعت نظری وجود و به همین دلیل ما می بینیم این سازمان توان تحمل VOD ها را نداشت و به نوعی با آن ها وارد مقابله شد. این اتفاقات قطعاً شایسته حوزه فرهنگی و هنری کشور ما نیست و مسئولان باید در این راستا کمی تغییر روش و منش دهند!

این فعال فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد: مسئولان کشور نباید اهالی فرهنگ و هنر را که دلشان برای رشد و اعتلای کشورشان می تپد به مثابه دشمن به شمار آورند. فعالان فرهنگی با قلم و آثارشان مسائل اجتماعی را بازتاب می دهند و انتقاد دلسوزانه می کنند و باید با دیده مهر و رأفت با آن ها برخورد شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: آرزو می کنم در دولت سیزدهم بتوانیم شاهد بازتر شدن فضای رسانه ها باشیم؛ امیدوارم دیگر هیچ روزنامه نگاری محروم از نوشتن نباشد، هیچ فیلمسازی بعد از گرفتن پروانه ساخت و نمایش فیلمش توقیف نشود و هیچ هنرمندی محروم از فعالیت نباشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.