چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی/۹

ارشاد: تفکر ایلی و قبیله ای در بنیاد سینمایی فارابی باعث دوری آحاد سینماگران از این نهاد شده است/ امیدوارم مدیران جدید سینمایی با سیاستی متفاوت سینما را اداره کنند

جواد ارشاد

سینماپرس: جواد ارشاد کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی گفت: تفکر ایلی و قبیله ای در بنیاد سینمایی فارابی باعث دوری آحاد سینماگران از این نهاد شده است؛ متأسفانه آنچه ما در بنیاد سینمایی فارابی شاهد بودیم جذب رفقا و نزدیکان مدیران سینمایی و دفع سایر سینماگران بود!

کارگردان فیلم های سینمایی «زیر سایه کنار» و «راز پرواز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً لطمه دیده بنیاد سینمایی فارابی هستم چرا که چند باری تلاش کردم بتوانم با این بنیاد سینمایی همکاری داشته باشم و هر بار که فیلمنامه ای به این بنیاد بردم با به به و چه چه از ما تعریف کردند و جلسات متعدد برای ما گذاشتند اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که آن ها با این کار اصطلاحاً بنده را سنگ قلاب می کنند!

وی ادامه داد: در حالی که بنده و امثال بنده با حضور در جلسات متعدد خواهان کمکی برای تولید فیلم های مان بودیم درهای اتاق مدیران فارابی به روی برخی افراد خاص باز بود که می آمدند و در آنجا چای و شیرینی می خوردند و به راحتی یکی دو ماه بعد یا فیلم می ساختند یا وام می گرفتند و یا فیلمنامه های شان تصویب می شد.

این سینماگر با بیان اینکه باید سازوکاری درست شود که اینطور رفتارهای تبعیض آمیز در تمامی نهادهای تابعه سازمان سینمایی از بین برود متذکر شد: امیدوارم مدیران جدید سینمایی با سیاستی متفاوت سینما را اداره کنند. سینمای کشور امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به تحول اساسی دارد و بنده معتقدم همه کارها باید بر اساس شایسته سالاری پیش بروند نه اینکه هر کس رندی بیشتری داشته باشد دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد!

ارشاد در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران سینمایی نباید نسبت به سینماگران بیکار و خانه نشین بی اعتنا باشند آن ها باید مرتباً جویای حال سینماگران باشند و با دلجویی از آن ها دعوت به کار نمایند. سینما متعلق به همه مردم و همه سینماگران است و تنها نباید عده ای خاص از تمامی مواهب سینما بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.