دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی/۸

صلاحمند: مدیران وزارت ارشاد اگر بخواهند اصول مدیریتی را رعایت کنند باید نهادهای بلااستفاده ای مانند فارابی را منحل نمایند/ همه امور سینما باید در سازمان سینمایی خلاصه شود

حمیدرضا صلاحمند*

سینماپرس: حمیدرضا صلاحمند کارگردان سینما در خصوص ۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی گفت: مدیران وزارت ارشاد اگر بخواهند اصول مدیریتی را رعایت کنند باید نهادهای بلااستفاده ای مانند فارابی را منحل نمایند؛ هرچه میزان این نهادهای زائد و بودجه بر بادده کمتر شود سینمای ایران بیشتر به سمت جهانی شدن و کیفیت گرایی سوق پیدا می کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «زمانه» و «نیش زنبور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فوکوس مدیران سینمایی باید بر روی تولید فیلم های ارزشمند و توسعه و رشد زیر ساخت های سینما باشد نه اینکه همین بودجه اندک سینما را صرف بریز و بپاش در نهادهای زائد کنند که هیچ خاصیتی برای سینمای ایران نداشته و ندارند.

وی یادآور شد: شاید در ایام ابتدایی پس از پیروزی انقلاب حضور بنیاد سینمای فارابی مثمرثمر بود اما سال ها است که مسیر این بنیاد سینمایی به طور کلی تغییر کرده و دیگر عملکردش وابسته به علت وجودی اش نیست!

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه همه امور سینما باید در سازمان سینمایی خلاصه شود تصریح کرد: امیدوارم در دولت جدید رویکرد مدیران دوری از تجمل و اسراف گرایی باشد و تنها به تولیدات ارزشمند بها بدهند.

صلاحمند متذکر شد: ما نیاز به مدیرانی داریم که بتوانند با کارآیی خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تحول بنیادین ایجاد کنند. بنده امیدوارم مدیران جدید اجازه ندهند نهادی مانند بنیاد سینمایی فارابی در تولیدات سینمایی و فیلمسازی دخالت داشته باشد چرا که این موازی کاری ها از اساس اشتباه و بی معنا است.

وی در پایان این گفتگو افزود: بی شک تنها کسانی که در این نهادهای بی خاصیت روزنه ای برای حمایت های مالی دولتی دارند از وجود آن ها حمایت می کنند در غیر این صورت هر انسانی می داند که وجود این قبیل نهادها جز ضرر چیزی برای سینمای ضعیف کشورمان در پی ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.