شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی/۱۰

سبزعلی: فارابی نباید به عنوان سرمایه گذار در تولید آثار سینمایی مشارکت داشته باشد/ چیدمان افراد حاضر در شوراهای بنیاد سینمایی فارابی بر چه مبنا و اساسی است؟

پیمان سبزعلی

سینماپرس: پیمان سبزعلی تهیه کننده سینما در خصوص ۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی گفت: یکی از معضلات سینمای ایران سرمایه گذاری بخش دولتی در سینما است؛ از این رو بنده معتقدم فارابی نباید به عنوان سرمایه گذار در تولید آثار سینمایی مشارکت داشته باشد. نه تنها این نهاد که تمامی نهادهای دولتی بایستی تنها در بخش نظارتی فعالیت داشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد دیگر بحث رانت خواری و باندبازی در سینما از بین خواهد رفت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «هشتگ دوچرخه باز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از سوألات اساسی بنده در خصوص بنیاد سینمایی فارابی همیشه این بوده که چیدمان افراد حاضر در شوراهای بنیاد سینمایی فارابی بر چه مبنا و اساسی است؟ این افراد چرا و چگونه برای حضور در شوراهای تخصصی این بنیاد سینمایی انتخاب شده اند؟

وی در همین راستا ادامه داد: بنده همواره جزو منتقدین چیدمان این شوراها بوده و هستم و می دانم بسیاری دیگر از سینماگران هم از این شوراها نارضایتی دارند. ای کاش اگر بعد از مدتی این شوراها هیچ خروجی مناسبی نداشتند اعضای شان عوض شوند نه اینکه همواره در این محفل حضور داشته باشند و هیچ کار مثبتی هم برای سینما انجام ندهند!

سبزعلی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه زدوبندهای مالی همیشه در نهادهای سینمایی وجود داشته و دارد و احتمالاً در دوره های آتی نیز وجود خواهد داشت متذکر شد: در سال های اخیر بحث شفاف سازی های مالی بنیاد سینمایی فارابی اتفاق نیکویی بود و من شخصاً از این اتفاق استقبال کردم و امیدوارم نظم مالی و اداری همچنان در این بنیاد سینمایی استمرار داشته باشد.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: یکی از کارهای خوبی که بنیاد سینمایی فارابی می تواند انجام دهد داشتن تعامل با دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی و هنری است. این بنیاد می تواند فیلمنامه های جوانان و نوجوانان را خریداری کند و با اینکه فاصله میان سینما و تلویزیون بسیار زیاد است با سازمان صدا و سیما وارد تعامل و همکاری شده و بخشی از فیلمنامه های جوانان و نوجوانان را برای ساخت به تلویزیون ارائه کند تا از این رهگذر شاهد تولیدات بیشتری بدون سرمایه گذاری اما با اهتمام دولت باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.