دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه/۷

طاهرفر: مدیران سینمایی به سینماگران جوان شهرستانی توجه نمی کنند/ عدم توزیع عادلانه بودجه و امکانات در شهرستان ها باعث یأس بسیاری از جوانان علاقمند به سینما شده است

قربانعلی طاهرفر

سینماپرس: قربانعلی طاهرفر کارگردان در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه در دولت تدبیر و امید گفت: متأسفانه مدیران سینمایی به سینماگران جوان شهرستانی توجه نمی کنند و این مسأله امروزه مهمترین معضل و مشکل پیش روی ما است.

کارگردان فیلم های کوتاه «مهلقا» و «راه روشن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید بزرگترین و مهمترین مطالبه بنده و امثال بنده در حوزه فیلم کوتاه از مدیرانی که به زودی در دولت جدید اداره انجمن سینمای جوانان ایران را در دست می گیرند توجه ویژه به بچه های شهرستانی است. متأسفانه مدیریت کلان در حوزه فیلم کوتاه در همه دولت ها کمترین توجهی را به شهرستانی ها نداشته و این اتفاق همه ما را بسیار متأثر کرده است.

وی ادامه داد: معنای عدالت این نیست که تنها به پایتخت توجه شود! مدیران سینمایی باید آگاه باشند عدم توزیع عادلانه بودجه و امکانات در شهرستان ها باعث یأس بسیاری از جوانان علاقمند به سینما شده است و در این راه استعدادهای زیادی کشف نشده، نابود می شوند.

طاهرفر خاطرنشان کرد: این به دور از منطق، عدل و انصاف است که سینمای کوتاه شهرستان و فیلمساز شهرستانی فاصله بسیار عمیقی با فیلمسازان پایتخت نشین دارد. من امیدوارم مسئولان دولت سیزدهم این اختلاف مشهود را از میان بردارند و نگرش نادرستی که نسبت به فیلم و فیلمسازان شهرستانی وجود دارد را از بین ببرند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: واقعاً حال فیلمسازان شهرستانی اصلاً خوش نیست و امیدواریم با جاری شدن عدل و انصاف در سینما و توجه به شهرستان ها به ویژه مناطق محروم و دورافتاده کمی اوضاع روحی سینماگران و جوانان علاقمند به سینما در شهرستان ها بهتر شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.