شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه/۳

حسینی: دولت ها همواره شعار حمایت از فرهنگ می دهند اما هیچ گاه به شعارهای شان عمل نمی کنند/ هنرمندان نمی توانند به صورت مستقل برای نوع ساخت آثارشان تصمیم گیری کنند!

محمدعلی حسینی

سینماپرس: محمدعلی حسینی فیلمساز در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه در دولت تدبیر و امید گفت: دولت ها همواره شعار حمایت از فرهنگ می دهند اما هیچ گاه به شعارهای شان عمل نمی کنند و گاهی حتی عملکردشان ضدفرهنگ است! بنده معتقدم جدا از مسائلی نظیر رانت خواری و باندبازی در حوزه فرهنگ و هنر بزرگترین مسأله ما داشتن دغدغه فرهنگی مسئولان و اصلاح زیرساخت های فرهنگی و هنری کشور است.

کارگردان فیلم های کوتاه «من یک اسب هستم» و «پنج کلمه بیشتر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مسائل مهم حوزه فیلم کوتاه نظارت بی حد و حصر روی فیلمسازان است به نحوی که بسیاری از فیلمسازانی که سراغ سوژه های ملتهب اجتماعی می روند به طور ناخواسته با سد سانسور مواجه می شوند.

وی در همین راستا با بیان اینکه هنرمندان نمی توانند به صورت مستقل برای نوع ساخت آثارشان تصمیم گیری کنند تصریح کرد: این مسأله باعث شده تا بسیاری از فعالان سینمای کوتاه تنها برای حضور در جشنواره های خارجی مبادرت به تولید اثر کنند و خوب مطمئناً این مسأله باعث تأسف و ناراحتی است.

حسینی خاطرنشان کرد: سینمای کوتاه به دلیل آنکه عملاً جایی برای عرضه و اکران ندارد و تنها از جشنواره ها بازخورد می گیرد باید بتواند نیازهای سازندگان خود را برطرف نماید. اینکه برخی فیلم ها به دلایل عجیب بایکوت می شوند و یا بارها دیده شده که مسئولان سینمای کوتاه هیچ تعاملی با هنرمندان و سازندگان آثار کوتاه ندارند بسیار دردآور است.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش افزود: بنده معتقدم سینمای کوتاه نیاز به آزاداندیشی و فرصت عرض اندام بیشتری برای فعالانش دارد و مسئولان سیاست گذار در حوزه باید با سعه صدر بیشتر و با روی گشاده تر به استقبال طرح ها و ایده های فیلمسازان جوان بروند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.