دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

کرونا و انتظارات از تنها نهاد صنفی سینماگران/۱۰

جمشیدی: خانه سینما باید برای مجموعه ها و اشخاص وام های با درصد پایین فراهم کند/ مسئولان وزارت ارشاد برای روشن نگه داشتن چراغ سینماها باید ما را مساعدت نمایند

امیرمنصور جمشیدی

سینماپرس: امیرمنصور جمشیدی مدیرعامل پردیس سینمایی کوروش با انتقاد از شرایط بحرانی به وجود آمده برای سینماگران و عملکرد انفعالی خانه سینما در خصوص رفع این وضعیت گفت: خانه سینما باید برای مجموعه های سینمایی و اشخاص وام های با درصد پایین فراهم کند تا بخشی از بحران های به وجود آمده در زندگی سینماگران کاهش پیدا کند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: علاوه بر مسئولیت مسئولان خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران بنده معتقدم مسئولان وزارت ارشاد برای روشن نگه داشتن چراغ سینماها باید ما را مساعدت نمایند.

جمشیدی ادامه داد: در حال حاضر سینماداران بزرگترین ضربه ها را خورده اند و من فکر نمی کنم فشاری که روی سینماداران است را سایر دست اندرکاران سینما تجربه کرده باشند چرا که نزدیک به یک سالی است که چراغ سالن های سینما به طور کلی خاموش است و این مسأله باعث شده تعداد کثیری از کارکنان و پرسنل زحمتکش سالن های سینما با مشکلات عدیده مالی مواجه شوند.

این سینمادار در همین خصوص با بیان اینکه ما تا ماه پیش به زحمت توانستیم پرسنل خود را نگه داریم اظهار داشت: متأسفانه به دلیل فشار اقتصادی که این روزها روی همه است از ماه گذشته تاکنون مجبور شدیم تعداد نیروهای مان را به حداقل برسانیم. خوشبختانه ما زیرمجموعه ای از شرکت گلرنگ هستیم و این باعث شد نیروهای مان را به سایر بخش ها معرفی کنیم تا بیکار نشوند اما این مسأله در خصوص سایر سینماها صدق نمی کند و بسیاری از پرسنل سینماها بیکار و خانه نشین شده اند.

وی تأکید کرد: به هر حال کرونا مسأله ای است که کل دنیا را با مشکل و مخاطرات جدی روبرو کرده اما باید با تدبیر، اندیشه و عقلانیت این معضل مهم را از سر راه برداشت. بی شک مساعدت و حمایت های نهادهای سینمایی مانند خانه سینما و سازمان سینمایی از تمامی صنوف می تواند بخشی از دردها و مشکلات اهالی سینما را التیام بخشد.

جمشیدی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به بازگشایی سینماها و استقبال مردم از فیلم ها امیدوار هستید یا خیر گفت: با توجه به اخباری که بنده شنیده ام فکر می کنم در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر یا عید نوروز سالن های سینما بازگشایی شوند. از آنجا که بعد از رفع محدودیت های کرونایی شاهد استقبال خوب مردم از رستوران ها و مجتمع های تجاری بودیم پیش بینی بنده این است که مردم از سالن های سینما هم استقبال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.