یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

کرونا و انتظارات از تنها نهاد صنفی سینماگران/۷

حمیدی: هیچ کار اساسی نه تنها برای هنرمندان که برای عموم مردم نیز صورت نگرفته است/ برای سینماگران مقرری ماهیانه تعیین کنید!

زهره حمیدی

سینماپرس: زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در حالی به یک سالگی ورود کرونا نزدیک می شویم که تاکنون هیچ کار اساسی نه تنها برای هنرمندان که برای عموم مردم نیز صورت نگرفته و این در حالی است که کشور ما ثروتمند است و دولت باید حداقل ها را برای عموم مردم لحاظ کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «شب های تهران» و «چتری برای دو نفر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه این روزها بسیاری از مردم از جمله اهالی سینما در تأمین معیشت روزانه شان عاجز شده اند. برخی از هنرمندان حتی از پس تأمین اجاره خانه و نیازهای اولیه زندگی شان برنمی آیند و این اتفاق بسیار متأثرکننده و دردآور است.

این سینماگر با تأکید بر اینکه اغلب ما گله مند هستیم تصریح کرد: متأسفانه مسئولان سینمایی و مدیران خانه سینما هم هیچ کار اساسی تا این زمان برای رفع بحران از زندگی هنرمندان صورت نداده اند. البته برخی کارهای معمول را انجام دادند اما مسأله این است که ما زندگی مان را نمی توانیم بگذرانیم و این مشکل در تمام صنوف است.

وی متذکر شد: مسئولان خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران می توانند با سایر دستگاه ها و ارگان ها برای رفع نیازهای اولیه هنرمندان وارد مذاکره و رایزنی شوند. اگر این اتفاق رخ بدهد قطعاً بخشی از مشکلات سینماگران برطرف خواهد شد.

حمیدی سپس با انتقاد از عدم اعلام قرنطینه عمومی توسط دولت گفت: اگر دولت کل کشور را قرنطینه کامل کند و زندگی همه مردم را تأمین نماید این ویروس منحوس هم هرچه زودتر ریشه کن خواهد شد و زندگی ها به حالت نرمال باز خواهد گشت.

این بازیگر در خصوص تعطیلی پروژه های سینمایی و تلویزیونی نیز گفت: اگر مسئولان سینمایی برای اهالی سینما مقرری ماهیانه تعیین کنند دیگر هیچ کس دغدغه تأمین نان و معاش روزانه اش را نخواهد داشت و مجبور نیست سر کار برود. ما حقوق بگیر نیستیم و درآمدی نداریم. باید مبلغی برای تأمین نیازهای اولیه ما بدهند و سپس به ما بگویند خانه نشین شوید. این بسیار تأسف بار است که این روزها برخی از هنرمندان ارزنده و پیشکسوت ما در تأمین حداقل های خود عاجز هستند و کسی هم تدبیری برای رفع معضلات و بحران زندگی آن ها ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.