شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

هنرمندان و واکنش به ترور دانشمند برجسته هسته‌ای/۳

توکلی: برخی سلبریتی ها همواره مقابل جریان انقلابی و ارزشی قرار دارند/ وظیفه هنرمندان این است که برای جامعه الگو باشند

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: متأسفانه برخی سلبریتی ها همواره مقابل جریان انقلابی و ارزشی قرار دارند و از همین رو هرگز در مورد چنین حوادث دردناک و متأثرکننده ای واکنش نشان نمی دهند!

بازیگر فیلم های سینمایی «انفجار در اتاق عمل» و «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تفاوتی سلبریتی ها به مسائل پر اهمیت و استراتژیک و ملی در حالی است که آن ها از صدقه سر همین نظام و کشور مشهور و محبوب شده اند و به ثروت های نجومی دست یافته اند! این سلبریتی های یک شبه محبوب شده متأسفانه از جریانی ارتزاق می کنند که همواره مقابل جریانات انقلابی و بچه حزب اللهی ها است!

وی با تأکید بر اینکه وقتی ما به دیدگاه های سلبریتی ها نگاه می کنیم درست همان دیدگاه جریان های اصلاح طلبی را شاهد هستیم یادآور شد: طبیعی است که این دست سلبریتی های سیاست زده فقط از حوادثی جانبداری می کنند که به سیاست خودشان مربوط می شود. در واقع سلبریتی ها از حوادثی جانبداری می کنند که در راستای سیاست های اصلاح طلبان باشد!

توکلی سپس با بیان اینکه ترور شهید دکتر محسن فخری زاده اهمیت ملی دارد اظهار داشت: وقتی مسأله ای ملی مطرح می شود وقتی مسأله ای مربوط به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، ارتش و... مطرح می شود سلبریتی ها در مقابل آن سکوت پیشه می کنند چرا که تجربه ثابت کرده مسائل استراتژیک و ملی و انقلابی برای آن ها خالی از هرگونه اهمیتی است.

این سینماگر در پایان این گفتگو تأکید کرد: دوقطبی شدن جریان های فکری در حاکمیت که به بخشی از بدنه جامعه منتقل شده در جامعه هنری هم به این شکل خودش را نشان می دهد و این اتفاق بسیار دردآور و متأثرکننده است چرا که وظیفه هنرمندان این است که همواره برای جامعه و به ویژه نسل جوان تر به مثابه یک الگو باشند و رفتار و واکنش صحیح را به آن ها بیاموزند و وقتی سلبریتی های ما خود را از جریانات انقلابی دور می کنند ما با پدیده ای خطرناک و شوم روبرو می شویم که نیازمند آن است تا متولیان عرصه فرهنگ و هنر به این مقوله ورود فوری کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.