دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

معاون امور استان‌های رسانه ملی در نشست خبری:

۱۷۴۲ اثر به بخش رقابتی جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها راه یافتند

دیدار علی دارابی با استاندار کرمانشاه برای آخرین رایزنی های برگزاری دومین جشنواره پویانمایی

سینماپرس: علی دارابی از برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها با حضور جمع کثیری از هنرمندان در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، امروز دوشنبه (۱۴ مرداد) با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست، دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما شهریور ۹۸ در خراسان شمالی برگزار خواهد شد. ما بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها را با کمک خداوند و همت همکاران و استاندار، در شهرکرد برگزار کردیم و شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها یکی از کارهای مهم ماست. رخدادهای بزرگ کشور فقط در تهران و چند استان همجوار برگزار می‌شود؛ اما ما در برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما به نوعی بر نوار مرزی حرکت می‌کنیم و جشنواره‌ها در استان‌های مرزی برگزار می‌شوند.

دارابی عنوان کرد: جشنواره نوزدهم را در استان خوزستان، جشنواره بیستم را در کردستان و جشنواره بیست و یکم را در شهرکرد برگزار کردیم و قرار است جشنواره بیست و دوم را در خراسان شمالی برگزار کنیم. جدول برنامه‌های جشنواره را هم تا ۱۴۰۰ با هماهنگی استانداران محترم تدوین کرده‌ایم. جشنواره تولیدات مراکز یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین جشنواره ها و دارای شناسنامه اصیل در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر از برنامه‌سازان، هنرمندان و مدیران از سراسر کشور در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند. جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها دستاوردهای خوبی را به همراه دارد و هنرمندانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند می‌توانند تبلیغات خوبی برای استان ها باشند.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره با حضور وزیر کشور و مراسم اختتامیه با حضور رئیس صدا و سیما برگزار خواهد شد. در این مراسم‌ها از مدیران و برخی از هنرمندان و مشاهیر و خانواده شهدا تقدیر خواهد شد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی پیرامون آثار رسیده به این جشنواره بیان کرد: ۹۲۹۷ اثر تا کنون به بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما ارسال شده است که در این میان ۱۷۴۲ اثر به بخش رقابت راه یافته اند. ۲۶۰ اثر از میان آثار راه یافته به جشنواره لوح تقدیر و تندیس دریافت خواهند کرد. از میان آثار راه یافته ۱۴۶ اثر در حوزه سیما، ۴۴۵ اثر در حوزه صدا، ۲۴۳ اثر در فضای مجازی و ۵۳۰ اثر در حوزه خبر هستند.

دارابی عنوان کرد: ما در جشنواره‌های پیشین سعی داشتیم کمیته داوری ترکیبی از جوانان و افراد با تجربه باشد که اتفاق بسیار خوبی بود. در جشنواره‌های آینده نیز در بخش داوری به همین گونه قدم بر می داریم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما، با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار درباره رادیو نما در جشنواره بحث شد، توضیح داد: امسال نیز در این حیطه کارهای ارزنده‌ای روانه جشنواره شده است. در ضمن، سال آینده در استان اردبیل بیست و سومین جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.