دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

وظیفه سینما و تلویزیون در خصوص «رونق تولید»/۴

برجی: عملکرد بد متولیان فرهنگی مشمئزکننده است/ در سال «رونق تولید» هنرمندان انقلابی، متعهد و مردمی باید امکان تولید آثار ارزشمند داشته باشد

مراسم تجلیل از رضا برجی

سینماپرس: رضا برجی عکاس و مستندساز کشور گفت: عملکرد بد مدیران و متولیان فرهنگی مشمئزکننده شده است؛ متأسفانه ما با مدیرانی مواجه هستیم که به هنر واقعی و هنرمندان واقعی و انقلابی آنچنان که شایسته است بها نمی دهند و عرصه فرهنگ و هنر را به کسانی واگذار کرده اند که فیلم های نازل و بی ارزش تولید کنند و سینما و جامعه را به سمت قهقرا ببرند.

کارگردان مستند «مادران صربرنیتسا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری همیشه مدبرانه و هوشمندانه با رهنمودها و نقطه نظرهای ارزشمندشان می خواهند جامعه را به سمت بهترین اتفاقات سوق دهند اما متأسفانه کسانی که باید دستورات و فرامین ایشان را اجرا کنند اصولاً دنبال انجام کارهای زیربنایی نیستند و به صورت روبنایی و ظاهری کارها را انجام می دهند و بیشتر به دنبال بیلان دادن هستند تا کارکردی واقعی!

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم امسال در سال «رونق تولید» که همه ما باید دست در دست هم دهیم و خرابی ها را درست کنیم این اتفاق نیفتد. مسئولان باید بدانند هنرمند به خاطر پیشرو بودنش، به خاطر خوب فکر کردنش و به دلیل اینکه همواره باید یک گام جلوتر از سایر مردم حرکت کند و مشوق مردم برای حل مسائل و مشکلات کشور باشد، باید بتواند کار و فعالیت کند.

برجی تأکید کرد: از این رو در سال «رونق تولید» همه هنرمندان انقلابی، متعهد و مردمی باید امکان تولید آثار ارزشمند داشته باشد؛ امسال باید سالی باشد که هنرمندان متعهد و ولایتمدار مردم را تشویق کنند که کالای خارجی مصرف نکنند، باید کاری کنند که مردم به صورت جمعی دولت را تنبیه کنند؛ درست مانند همین اتفاقی که در شب عید افتاد و برخی مردم خرید آجیل با قیمت گزاف را تحریم کردند و با این کار کسانی که باعث این اتفاق بودند را تنبیه نمودند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما نیازمند حضور مدیرانی در حوزه فرهنگی و هنری کشور هستیم که مردمی و انقلابی و عالم باشند؛ هنرمندانی که بتوانند جامعه را به سمت و سوی عملکردی درست هدایت کنند در غیر این صورت باید بدانیم که هدف خود را گم کرده ایم و بیش از این دچار سرگشتگی خواهیم شد.

کارگردان مستند «سواحل اشک و زیتون» با تأکید بر اینکه ما امروز در سینمای کشورمان نیاز به تولید آثار استراتژیک مبتنی بر ارزش های دینی و انقلابی و اسلامی داریم اظهار داشت: متأسفانه مدت ها است ما شاهد آن هستیم که مدیران فرهنگی به جای حمایت از کسانی که دغدغه تولید آثار انقلابی و ارزشی دارند از آن ها هیچ حمایتی نکرده و به همین علت دغدغه مندان تولید آثار ارزشی همواره با درهای بسته مواجه می شوند؛ ما امروزه از فقدان نگاه درست در مدیریت سینمای کشور رنج می بریم و امیدوارم که این مشکل هرچه زودتر برطرف گردد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم در سال «رونق تولید» تولید آثار ارزشی و انقلابی در سینما و تلویزیون کشور بیش از پیش رونق بگیرد و ما شاهد تولیدات آثار ارزنده ای در رابطه با آرمان ها، اهداف و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.