یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

وظیفه سینما و تلویزیون در خصوص «رونق تولید»/۱

بهمنی: متأسفانه چند سالی است حوزه فرهنگی از رویکردهای رهبر انقلاب دور مانده است/ وظیفه متولیان سینمایی است که از هنرمندان انقلابی حمایت کنند

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۸ به عنوان «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: متأسفانه چند سالی است حوزه فرهنگی از رویکردهای رهبر انقلاب دور مانده است؛ اصولاً شاید طی سال های اخیر تنها ۱۰ درصد از دغدغه مندی های ایشان انجام شده و بیش از ۹۰ درصد آن توسط مسئولان و مدیران انجام نشده و به فراموشی سپرده شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قطعاً رویکرد مقام معظم رهبری به نفع اکثریت جامعه است اما متأسفانه این دیدگاه به حوزه فرهنگ سرایت نکرده؛ درست است که برخی از هنرمندان متعهد فقط بر اساس منویات و مطالبات و دغدغه مندی های حضرت آقا فعالیت می کنند که نمونه بارز آن را می توان دست اندرکاران جشنواره فیلم عمار دانست اما اکثریت سینما مانند خانه سینما، جشنواره فیلم فجر و... این گونه نیستند و ما شاهدیم حتی جوایزی که در جشنواره داده می شود در راستای اهداف کلان فرهنگی نظام اسلامی نیست.

وی تأکید کرد: بنده معتقدم باید بازنگری اساسی در این حوزه صورت بگیرد؛ ما باید ببینیم انسان بزرگی مانند حضرت آقا که دنیا به ایشان غبطه می خورد و در هر حوزه ای مشتاقان زیادی در جهان دارند چرا دغدغه های شان توسط مسئولان کشور نادیده گرفته می شود و کمتر به اندیشه های ایشان بها داده می شود؟ متأسفانه ما با پدیده غریبی روبرو شده ایم به این نحو که برخی از هنرمندان چماق و چکشی برای خودشان درست کرده اند و بر این باروند که کار کردن در حوزه دغدغه های رهبری اثرشان را شعارزده می کند و به همین علت از این کار فرار می کنند در صورتی که حرکت در این مسیر قطعاً برای یکایک آن ها عاقبت به خیری به همراه دارد.

بهمنی خاطرنشان کرد: یکایک هنرمندان، بالاخص مدیران و مسئولان عالی رتبه سینما که بودجه های بیت المال را در اختیار دارند موظف هستند تنها در حوزه دغدغه های مقام معظم رهبری کار و فعالیت کنند و بر اساس خواسته ها و نیازهای کشور مبادرت به تولید آثار ماندگار و ارزشمند فرهنگی نمایند. ما در زمینه تولید آثار فرهنگی استراتژیک ضعف های بسیاری داریم، این در حالی است که پیشرفت ها و دستاوردهای ارزشمند ما در زمینه های هسته ای، نانوتکنولوژی و... می تواند دستمایه تولید ده ها اثر داستانی و مستند قرار بگیرد. ما موظف هستیم در حوزه مسائل استراتژیک کار کنیم و این اتفاق باید رخ دهد.

این سینماگر متذکر شد: بنده همیشه سعی کرده ام بر اساس دغدغه ها، اندرزها، خواسته ها و اهداف مقام معظم رهبری فیلمنامه هایی را آماده کنم اما اسفا که مسئولان از این رویکرد استقبال نمی کنند؛ این اتفاقی که رخ می دهد بسیار عجیب است. ما باید خدا را هزاران بار شکر کنیم که چنین رهبر فرزانه و درجه یکی داریم؛ برای بنده مایه شرمساری است که مسئولان فرهنگی به این مسائل اهمیت نمی دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه فیلمسازان آمادگی رونق تولید در سینما و تلویزیون را دارند باید دید مدیران فرهنگی چه می کنند اظهار داشت: امسال سال «رونق تولید» است!؛ حالا نقش مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی روشن می شود. حالا همه ما منتظریم ببینیم مدیران فرهنگی چه کاری در راستای تقویت این شعار مهم و استراتژیک برمی دارند.

وی تأکید کرد: ما هنرمندان متعهد؛ مومن، انقلابی، دغدغه مند و بزرگی را داریم که متأسفانه به دلیل سیاست های غلط مدیران فرهنگی مدت ها است بیکار و خانه نشین شده اند و اینک زمان آن رسیده که در سال «رونق تولید» یکایک آن ها مشغول به کار شوند و آثار ارزنده ای برای سینمای کشور تولید کنند و این وظیفه متولیان سینمایی است که از این هنرمندان انقلابی حمایت ویژه داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.