دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

وظیفه سینما و تلویزیون در خصوص «رونق تولید»/۱۱

مزدآبادی: تولیدات امروز سینما جوابگوی اهالی سینما نیست/ مدیران سینمایی انگیزه را در وجود هنرمندان می کشند

جواد مزدآبادی

سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مسئولان برای رونق بیشتر تولید، به جای حمایت از پروژه های بی خاصیت از آثار ساده و کم خرج حمایت کنند، این اتفاق باعث کارآفرینی بیشتر در سینما می شود و چرخه اقتصاد در سینما را به حرکت در می آورد و به نوعی عدالت را در سینما ایجاد می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «طاووس های بی پر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از اهالی سینما در بیکاری مطلق به سر می برند و از سوی دیگر عده ای مرتبا سر کار هستند و فعالیت دارند؛ قطعا اگر مسئولان به جای حمایت از چند پروژه میلیاردی از تعدادی فیلم با هزینه پایین حمایت کنند افراد بیشتری می توانند در سینما فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما از لحاظ اقتصادی در وضعیتی بحرانی به سر می برد و عبور از این بحران مدیریت کارآمد طلب می کند؛ قطعا اگر مدیران فرهنگی و سینمایی ما کارآمد باشند باید با درایت ویژه این بحران را پشت سر بگذارند و تدبیری اندیشه کنند تا همه اهالی سینما بتوانند زندگی مطلوبی داشته باشند. ما نیازمند مدیرانی دغدغه مند هستیم که برای این مسأله برنامه ریزی دقیق و درستی داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: تعداد تولیدات امروز سینما جوابگوی اهالی سینما نیست؛ ما با سینماگرانی در صنف ها و رشته های مختلف روبرو هستیم که در مضیقه و تنگنای مالی شدید به سر می برند و بنده شخصا مشکلات برخی از آن ها را از نزدیک دیده ام. وقتی مبحث مهمی همچون رونق تولید مطرح می شود ما باید در وهله اول به فکر عدالت و مساوات در تقسیم کارها باشیم، وضعیت سینما نباید به گونه ای باشد که بخشی از اهالی زبده و حرفه ای آن سال ها بیکار و خانه نشین باشند و محتاج لقمه ای نان و برخی دیگر پول های میلیاردی از این سینما نصیب خود کنند!

مزدآبادی تأکید کرد: کسانی در سینما مسئولیت دارند باید همه اهالی سینما را ببینند و به آن ها توجه کنند؛ این وظیفه متولیان سینما است که همه اهالی سینما را جذب بازار کار کنند. متأسفانه باندبازی در سینما بیداد می کند و از اجرای عدالت در آن خبری نیست، ما نیاز به تغییر روش و نگرش مدیران سینمایی داریم.

این سینماگر یادآور شد: بنده شخصا بی توجهی مدیران سینمایی را بارها لمس کرده ام؛ به عنوان مثال یک بار برای یکی از مدیران بنیاد سینمایی فارابی بارها نامه نوشتم و درخواست کردم که ایشان را از نزدیک ببینم اما هیچ جوابی برای نامه ام نگرفتم و وقتی برای ملاقات به بنده داده نشد این در حالی است که یکی از وظایف اصلی مدیران سینمایی ایجاد ارتباط و تعامل با سینماگران است.

کارگردان سریال تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار» با بیان اینکه وضعیت تلویزیون به مراتب از سینما بهتر است اظهار داشت: مسئولان تلویزیون با هنرمندان ارتباط و مراوده بیشتری دارند اما در سینما وضعیت برعکس است؛ متأسفم که باید بگویم مدیران سینمایی انگیزه ها را در وجود هنرمندان می کشند و باعث می شوند استعدادها از بین بروند! ‌ مسئولان باید آگاه باشند بی مهری با هنرمند استعداد او را می کشد، هنرمند روحیه ای لطیف دارد و جایی به شدت کمبود می شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم متولیان سینما بودجه ها را عادلانه و یکسان تقسیم کنند، نگاه های جناحی و... در سینما از بین برود و همه اهالی سینما با هر طرز تفکر و بینشی بتوانند با حمایت مسئولان امکان کار و فعالیت پیدا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.