چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

سجاده چی در گفتگو با سینماپرس:

مدیران سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید تحلیل درستی از اوضاع روز زمانه و تحولات جهانی داشته باشند/ استفاده از نظرات کارشناسان و مشاوران زبده و دغدغه مند باید در اولویت باشد

انتظارات سینماگران از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۸

مهدی سجاده چی

سینماپرس: مهدی سجاده چی فیلمنامه نویس سینمای کشور در پی تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: مدیران سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید تحلیل درستی از اوضاع روز زمانه و تحولات جهانی داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن و بر اساس نیازهای روز جامعه، کشور و سینما مبادرت به تولید آثار ارزشمندی کنند که منجر به دستاوردها و اتفاقات نیک برای سینمای کشور شود.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «روز سوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرگونه تحلیل و بررسی روش خاص خودش را دارد و قطعاً افرادی که به عنوان مدیر در یک مسند بسیار مهم می نشینند باید آنقدر دانش روز داشته باشند که بدانند وقتی اداره امور یک نهاد مهم را در دست گرفته اند باید بر اساس چه روش هایی مبادرت به تحلیل و بررسی اوضاع و احوال و شرایط زمانه کنند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم استفاده از نظرات کارشناسان و مشاوران زبده و دغدغه مند باید در اولویت اول مدیران باشد؛ در سینمای انقلاب و دفاع مقدس ما فیلمسازان و سینماگران دغدغه مند و متبحر زیادی را داریم که مدیران سینمای مهم انقلاب و دفاع مقدس اگر کمی درایت و تدبیر داشته باشند از نظرات آن ها برای رشد و ارتقای این گونه مهم سینمایی بهره مند خواهند شد.

سجاده چی سپس سینمای انقلاب و دفاع مقدس را سینمایی بسیار مهم و پر اهمیت خواند و تأکید کرد: مدیری که اداره و ریاست این گونه مهم سینمایی را بر عهده دارد باید با شناخت کافی از ظرفیت ها و پتانسیل های سینما و سینماگران در این حوزه سیاست گذاری های کلانی برای آینده این سینما داشته باشد. فرد مدیر باید بداند کجا ایستاده و چه اتفاقی را باید برای امروز و فردای سینمای مهم و استراتژیک کشور رقم بزند.

نویسنده فیلمنامه سینمایی «دمرل» خاطرنشان کرد: متأسفانه سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم همانند بخش های دیگر سینمای کشور از مشکلات ساختاری و زیربنایی جدی رنج می برد و نیاز اصلی ما امروزه حضور مدیرانی مدبر است که موجبات برطرف سازی این قبیل مشکلات ریشه ای و زیرساختی را فراهم آورند.

این فیلمنامه نویس در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مدیران سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید به محتوای آثاری که تولید می کنند دقت نظر ویژه و جدی داشته باشند و نباید اجازه دهند تا هر اثری به اسم سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید شود. ما نباید شاهد تولیدات کم ارزش، بدون فکر و... در حوزه سینمای مهم انقلاب و دفاع مقدس باشیم و این اتفاق زمانی رخ می دهد که مدیران این گونه مهم سینمایی اهتمامی جدی برای رشد و تحول سینمای دفاع مقدس داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.