شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

کارگردان «پنجشنبه آخرماه»:

مسئولان سینمای دفاع مقدس و سازمان اوج برای فیلمسازان متعهد و ولایتمدار بودجه ندارند/ ما جبهه و جنگ را می شناسیم یا دیگران؟!

انتظارات سینماگران از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۵

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: مسئولان سینمای دفاع مقدس فیلمسازان متعهد و ولایتمدار را خانه نشین کرده اند و در عوض «تنگه ابوقریب» می سازند!

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده مدت ها است که برای تولید فیلمنامه هایی در رابطه با داعش و... به مدیرعامل بنیاد روایت و سازمان اوج مراجعه کرده ام اما متأسفانه هیچ گونه همکاری با بنده و بسیاری دیگر از سینماگران نداشته اند و مرتباً با بیان اینکه ما فعلاً بودجه نداریم ما را در بلاتکلیفی گذاشتند اما ما شاهد آن بودیم که سازمان اوج بودجه های عظیمی را صرف تولید فیلم هایی کرده و می کند که حتی فیلمنامه شان هم درست نیست و سراسر ضعف دارد.

وی ادامه داد: من در رابطه با همین فیلم «تنگه ابوقریب» چند اشتباه بسیار مهم را به آقای محمد حسنی گوشزد کردم؛ من نمی دانم ما بچه جنگ هستیم؟ ما ابوقریب ها را می شناسیم یا دیگران؟؛  این بسیار بد است که سینماگران کاربلد و متعهد که سال ها برای سینمای ارزشی و استراتژیک خدمت کرده اند باید خانه نشین باشند و سینماگرانی مبادرت به فیلمسازی در این حوزه ها کنند که چندان با این مضامین آشنایی ندارند.

شاهمرادی زاده سپس با اشاره به تغییر مکرر مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: واقعاً این رفت و آمدها مهم نیست؛ این رفت و آمدها قرار نیست دردی از سینمای ارزشی و جنگ درمان کند. خانه از پای بست ویران است و سینمای جنگ و دفاع مقدس باید از اساس و بنیان دچار اصلاح شود. متأسفم از اینکه باید بگویم شواهد و قرائن نشان از آن دارد که در جمهوری اسلامی ایران ما بابی برای ساختن فیلم های ارزشی و جنگی و انقلابی نداریم. مسئولانی که برای تولید این گونه فیلم ها بودجه ها و امکانات در اختیار دارند هیچ گونه سیاست درستی برای آنکه سینماگران متعهد و ارزشی در این حوزه کار کنند ندارند و همین باعث بیکاری فزاینده سینماگران انقلابی شده است.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» تأکید کرد: متأسفانه بچه حزب اللهی ها از سینمای جنگ کاملاً کنار گذاشته شده اند؛ آقایان لطفاً به سینماگران حزب اللهی هم کمی توجه کنید! چرا ورود به سینمای جنگ این قدر بی رویه شده؟ چرا سینمای جنگ حساب و کتاب ندارد؟ من بارها تأکید کرده ام که وضعیت بنده و امثال بنده که سال ها برای سینمای ارزشی و جنگی وقت صرف کرده ایم اینک شبیه به کسانی شده که در بیابان گیر کرده اند و دشمن با گلوله آن ها را هدف کرده و کسانی که داعیه حمایت و دوستی از ما را دارند چشمان شان را به روی گلوله های دشمن بسته اند و به جای اینکه به ما کمک کنند با پول انقلاب فیلم هایی علیه انقلاب می سازند که مایه شرمساری است!

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده شخصاً ۵ سال است در رابطه با مسائل روز از جمله پدیده داعش، برجام، جنگ در سوریه و عراق و حتی دفاع مقدس فیلمنامه هایی را به مسئولان دولتی ارائه کرده ام اما متأسفانه آن ها کمترین و کوچکترین حمایتی از تولید این فیلم های مهم و استراتژیک که برای حوزه فرهنگی و هنری کشور ما یک اصل محسوب می شوند نداشته اند. این مایه تأسف است که مسئولان فرهنگی ما آنقدر بی بصیرت هستند و حتی برای بیان حرف های راست و حقایق غیرت ندارند اما در عوض صهیونیست ها و آمریکایی های جنایتکار برای دروغگویی های شان غیرت دارند و مرتباً فیلم می سازند.

شاهمرادی زاده در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بنده امیدوارم تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط  به جای اینکه مانند مانع و سد جلوی راه سینماگران ارزشی بایستند از این دلسوزان و دغدغه مندان حمایت کرده و از آن ها برای تولید آثارشان حمایت جدی نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.