سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

بیدل در گفتگو با سینماپرس:

سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیاز به سیاست گذاری دقیق دارد/ مسائل جناحی نباید باعث افول سینمای ارزشی در کشور شود!

انتظارات سینماگران از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۷

داود بیدل در سریال بیم و امید

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در پی تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیاز به سیاست گذاری دقیق دارد و باید با حضور کارشناسان متبحر و دغدغه مند فیلمنامه های برجسته و سینماگران زبده و برجسته در این حوزه شناسایی شوند و مرتباً آثار درخشانی در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و... تولید شود.

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به عقیده بنده هیچ تفاوتی ندارد که کدام مدیر بر مسند ریاست نهاد مهمی همچون انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تکیه زده است؛ آنچه بسیار مهم است اینکه مدیری که اداره سینمای انقلابی و دفاع مقدسی کشور را بر عهده دارد باید از جایگاه خود به خوبی آگاه باشد و بداند در جایگاه بسیار مهم و حساسی نشسته و وظیفه بسیار سنگینی بر عهده اش است و باید عادلانه و منصفانه از یکایک سینماگران ارزشی و متعهد دعوت به کار کند و دغدغه اش تولید آثاری شاخص در رابطه با ایثارهای رزمندگان، زندگی شهدای بزرگ انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس و همچنین پرداختن به زندگی جانبازان سرافراز کشور باشد.

وی ادامه داد: هر مدیر و مسئولی که اداره سینمای استراتژیک در کشور را بر عهده دارد بایستی با تدبیر و درایت ویژه در پی آن باشد که آرمان ها و ارزش های نظام و دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال دهد تا نسلی که متأسفانه امروزه در معرض تهاجم فرهنگی بیگانگان است. ما باید آگاه باشیم که دشمنان نظام و انقلاب و اسلام نمی خواهند که نسل جدید کشور ما چیزی از ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های شهدای ۸ سال دفاع مقدس را بداند و از این رو ما باید برخلاف خواسته و میل دشمنان نظام و انقلاب حرکت کنیم.

بیدل تأکید کرد: من امیدوارم همه مدیران و مسئولان چه در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، چه در حوزه هنری و یا در سازمان اوج و هر دستگاه و نهاد دیگری مانند بسیج و... هستند جریان سینمای ارزشی در کشور را مجدداً راه اندازی کنند. متأسفانه امروزه در سینمای کشورمان کمتر شاهد عرضه و تولید آثار ارزشی و استراتژیک هستیم و این اتفاقی بسیار دردآور است.

کارگردان سریال تلویزیونی «در قصه ها زندگی می کنند» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: ما باید آثاری را در این حوزه تولید کنیم که بتواند مخاطبان امروزی را به سوی خود جذب کنند و حرف خود را به درستی بیان کنند. در غیر این صورت تولید آثاری به اسم آثار سینمای ارزشی و استراتژیک غلط است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.