یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

کارگردان «شمارش معکوس»:

بسیار متأسفم که عملکرد درخشان و سابقه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حال محو شدن است/ مدیرعامل جدید انجمن جنبه تشریفاتی دارد

انتظارات سینماگران از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۱

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی تغییر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: بنده بسیار متأسفم که عملکرد درخشان و سابقه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حال محو شدن است و هم اینک هم شاهد آن هستیم که تولیدات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به نام خود تمام می کنند!

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه علیرغم آنچه شنیده می شد که قرار است با برگزاری یک مجمع عمومی متشکل از اهالی سینمای ارزشی و دفاع مقدس مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شود ما شاهد انتصاب فردی به عنوان مدیرعامل جدید این انجمن بودیم که شناخت چندانی از سینما ندارد.

وی سپس با اشاره به انتخاب مدیرعامل جدید انجمن اظهار داشت: آقای صابری که به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس معرفی شده اند تنها جنبه تشریفاتی و دکوری دارند و احتمالا تنها اهداف سازمان اوج را دنبال می کنند و چیزی به جز حرف شنوی از مسئولان بالادستی انجام نخواهند داد!

این سینماگر خاطرنشان کرد: باعث افسوس است که زحمات خالصانه بسیاری از زحمتکشان و فعالان و دغدغه مندان حوزه سینمای ارزشی در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به طور کلی نادیده گرفته شد و از بین رفت و سازمان اوج تازه از راه رسیده که واقعاً تجربه ثابت کرده بدون هدف و استراتژی مشخص به پیش می رود این انجمن ارزشمند و مهم را قبضه کرده است!

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» یادآور شد: بنده چندی پیش تأکید کردم که کسانی که امروزه مواضع تندی دارند فردا با دشمنان هم موضع و هم قسم می شوند و این بسیار اتفاق دردناکی است؛ بنده تأکید کردم که تندروهایی که چند صباح دیگر بغل دشمن می روند می خواهند انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را تعطیل کنند تا همه اختیارات و بودجه ها و امکاناتی که قرار است برای تولید فیلم های دفاع مقدسی و انقلابی صرف شود را در اختیار خود بگیرند و تنها از نزدیکان شان با تفکرات خاص حمایت کنند و تمام نیروهای خدوم انقلابی و سینه سوخته در حوزه فرهنگ و هنر را خانه نشین کنند!

حر در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: متأسفانه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از زمان مدیریت آقای شرف الدین به شدت دچار رکود شد و این رکود باعث شد تا امروزه افرادی به هزاران بهانه واهی این انجمن که میراث ارزشی و پرافتخار انقلاب اسلامی را با خود به همراه دارند تحت سیطره خود دربیاورند.

وی در خاتمه این گفتگو وظیفه اصلی مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را توجه به تمامی سینماگران ارزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید در رابطه با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم مبادرت به تولید آثار ارزنده کند و از یکایک سینماگران دغدغه مندی که مایل هستند در این حوزه ها مبادرت به فیلمسازی کنند حمایت نماید. همچنین توقع یکایک ما این است که مدیران این انجمن در چارچوب سینمای استراتژیک گام بردارند و نگذارند افتخارات این انجمن با اهمال کاری های شان به فراموشی سپرده شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.