سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵

بازتاب نامه شمقدری به سجادپور / 3

علی اکبر ثقفی: باید کسی دعوای حیدری - نعمتی تهیه کنندگان را رفع کند

پروانه ساخت

یک تهیه کننده با استقبال از نامه معاونت سینمایی وزارت ارشاد درباره تشکیل یک تشکل مقتدر تهیه کنندگی خواستار حل اختلاف میان اعضای این صنف به روش تعامل و تفاهم شد.

علی اکبر ثقفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینمایی ایران گفت: هرکسی که برای ارتقای سینما و وحدت میان تهیه کنندگان کاری انجام دهد به نظر من حرکت خوبی است. بیشتر اختلافاتی که در میان صنف تهیه کنندگان پیدا شده محصول انحصارطلبی برخی اعضا بود که بالطبع از این اختلافات، بدنه سینمای ایران ضربه خورد.

وی افزود: مگر می شود که صنف بازیگران یا فیلمبرداران چند تشکل باشند؟ اگر تهیه کنندگان با هم تعامل نداشته باشند و نگاه های مختلف را نتوانند تحمل کنند و در بحث ها و گفت و گوها نتوانیم به یک نقطه مشترک برسیم دیگر صنف به چه کار می آید؟ فلسفه تشکیل صنف این است که منافع اعضا را تامین کند و نماینده خواست آنان باشد.

وی با بیان اینکه دولت در این باره پیشنهاد خوبی ارائه داده است ادامه داد: دولت در این باره گفته است که به این سمت و سو بروید. وقتی تهیه کنندگان نمی توانند دور هم بنشینند و این کار ار به سامان برسانند چه می توان کرد؟

تهیه کننده فیلم "سرزمین خورشید" خاطرنشان کرد: معاونت گذشته سینمایی برای اینکه بتواند مدیریت کنند دامن زدند به بحث شورای عالی. این شورا آزمایش بود و قرار بود اگر به نتیجه نرسید به روش گذشته بازگردیم. در مسیر این کار، من به اضافه 6 عضو دیگر از این شورا خروج کردیم. این شورای عالی الان وجاهت قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه ما با دیگر اعضای این شورا که هنوز حضور دارند نیز باید تعامل کنیم اظهار داشت: اگر دعوای تهیه کنندگان به دعوای حیدری - نعمتی تبدیل شود به نتیجه نمی رسیم. باید با گونه های مختلف سخن بگوییم و با آنان تعامل کنیم.

تهیه کننده فیلم "آذرخش" و "سایه وحشت" ادامه داد: ای کاش به جای این همه تلاش برای حذف دیگری سمیناری می گذاشتیم و اهل فن را دعوت می کردیم و به یک نقطه نظر مشترک در این باره می رسیدیم.

ثقفی در پایان با بیان اینکه پیشنهاد آقای شمقدری نیز در همین راستاست افزود: باید جریانی به رفع این اختلافات کمک کند و از منافع تهیه کنندگان پاسداری نماید تا دیگران سوء استفاده نکنند. تهیه کننده به عنوان کارفرما باید در سینما کار کند. امروز به دلیل نابسامانی در این حوزه هر کسی مدعی است که تهیه کننده است. چرا که گمان می کنند تهیه کنندگی تنها به سرمایه است. در حالی که تخصص و شناخت نیز در این عرصه لازم است.

انتهای پیام/م ن/ش/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.