سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰

بازتاب نامه شمقدری به سجادپور / 2

حبیب اسماعیلی: اتحاد تهیه کنندگان در یک تشکل مستقل، مشکلات توزیع را مرتفع می کند

حبیب اسماعیلی

یک تهیه کننده سینما گفت: متاسفانه در چند سال اخیر افتراق تهیه کنندگان در گروه ها و انجمن های مختلف مشکلات بسیاری را برای ساختار سینمای ایران بوجود آورد.

اسماعیلی به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: من به عنوان یکی از بنیانگذاران شورای مرکزی اتحادیه تهیه کندگان معتقدم اتحاد میان اعضای این صنف، سبب بروز اتفاقات خوبی در سینمای ایران می شود چنانکه بهبود وضعیت اکران فیلم در شهرستان ها از دستاوردهای مثبت تشکیل این اتحادیه بود که متاسفانه با ایجاد تفرقه در این جمع اثرات سوئی متوجه سینمای ایران شد.

وی افزود: در حال حاضر سلیقه ها بر سینمای ایران حاکم شده است و تجمیع مجدد تهیه کنندگان تا حدی برخوردها و اعمال نظرهای سلیقه ای را کاهش می دهد.

اسماعیلی تصریح کرد: مهمترین مشکل این تفرق متوجه حوزه توزیع و اکران است و بسیاری از اتفاقاتی که بویژه در طول یک سال گذشته در این بخش افتاده و اجحافی که در حق بسیاری از فیلم ها شده است از این مسئله نشات می گیرد.

این تهیه کننده سینما اظهار داشت: بحث تولید، خیلی متوجه تهیه کنندگان نیست چون هر فیلمسازی در نهایت با یک سرمایه گذار به منظور تولید اثرش به توافق می رسد اما توزیع مبحث هزار پیچی است که سوء استفاده های احتمالی در این بخش با تشکیل تشکل تهیه کنندگان مرتفع می شود.

اسماعیلی اظهار داشت: قطعا برخی از تهیه کننندگان عضو این تشکل نخواهند شد اما اگر نتایج تاسیس این انجمن در درازمدت مثبت باشد این تعداد قلیل نیز به انجمن می پیوندند.

انتهای پیام/س ق/ش/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.