چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰

بازتاب نامه شمقدری به سجادپور / 10

منوچهر محمدی: عمر تشکل واحد تهیه کنندگان زیاد نخواهد بود

منوچهر محمدی

یک تهیه کننده سینما معتقد است تا زمانی که اختلافات تهیه کننده ها آسیب شناسی نشود، وحدت در این صنف و ایجاد تشکل واحد عملی نخواهد شد.

منوچهر محمدی در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران درباره نامه شمقدری به سجادپور و ایجاد یک تشکل واحد در بخش تهیه گفت: من موفقیتی در صنفی که از بالا دستور تشکیل آن صادر شود نمی بینم. به نظر من در پس کلمه وحدتی که دوستان در بخش تهیه، خواستار آن هستند، یکسری ماجراجویی وجود دارد و عده ای سعی می کنند معاونت سینمایی را وارد یکسری مسائل کنند تا به این طریق منافع خودشان تأمین شود.

منوچهر محمدی معتقد است مسائل صنف تهیه باید در همان صنف و توسط خود تهیه کنندگان حل و فصل شود.

وی افزود: دوستان باید بررسی کنند چه عواملی باعث شده صنف تهیه کنندگان در عمر بیش از بیست سال خود، نزدیک به پنج یا شش بار دچار انشعاب و پراکندگی شود؟ از سال 1362 به بعد صنف تهیه،6 مرتبه  دچار انشعاب شده است و زمانی می شود به نیت خیر افرادی که امروز شعار وحدت در این بخش را سر می دهند پی برد که علت انشعاب چند باره صنف تهیه کننده ها در طول مدت فعالیت خود به روشنی آسیب شناسی شود در غیر اینصورت عمر این تشکل واحدی که قرار است تشکیل شود زیاد نخواهد بود و به اندازه انگیزه و همگرایی منافع افرادی است که در حال حاضر پرچم وحدت صنف تهیه را در دست گرفته اند. باید بگویم که احساس می کنم این تشکل در اولین دو راهی که منافع آقایان خواستار وحدت از هم جدا شود و تفاوت پیدا کند وارد سراشیبی خواهد شد. فردی که باعث اولین انشعاب صنف تهیه کنندگان شد آقای سید ضیاء هاشمی بودند که در جلسات بارها به این مطلب اشاره کرده اند و حالا ایشان یکی از افرادی است که خواستار وحدت در بین تشکل های صنف تهیه است.

محمدی همچنین تصریح کرد: آسیب شناسی اختلافات صنف تهیه اولین قدم در راه وحدت این صنف است و پس از آن واکسینه کردن صنف تهیه کنندگان و اعضای آن در برابر این اختلافات از موارد مهم و ضروری است که باید به آن توجه شود. در کل به نظر من فرمول شورای عالی تهیه کنندگان که مرکب از استقلال نسبی سلیقه های متفاوت تهیه کنندگی از یک سو و وحدت برسر موضوعات مشترک تهیه کنندگان از سوی دیگر است تنها راه حل باقیمانده برای مشکلات حوزه تهیه کنندگی است.

این تهیه کننده سینما خاطر نشان کرد: بازهم تأکید می کنم که دلایل و انگیزه اعضای صنف که پیشرو امر وحدت هستند در آینده ای نزدیک روشن خواهد شد و این پیش بینی را می نمایم که با ایجاد تشکلی واحد، شورای مرکزی اتحادیه محل درگیری دوستانی شود که دارای اختلاف نظر هستند.

انتهای پیام/اط/ش/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.