سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

معاون امور هنری وزیر ارشاد:

بخش‌های مختلف «هنرهای تجسمی» در استان‌های مختلف کشورمان در حال بالیدن، رشد و پویایی هستند

محمود سالاری

سینماپرس: محمود سالاری گفت: شاهد یکی از ارزشمندترین دوره‌های این جشنواره و رشد و پویایی هنر در آثار هنرمندان استانی هستیم.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری درباره شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: با آثار فاخری که به روایت داوران در جشنواره به نمایش در آمده است، اتفاق مبارکی را شاهد هستیم. فجر شانزدهم به واقع یکی از گران‌سنگ‌ترین و ارزشمندترین دوره‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ مطرح کرد: گزارش ارائه‌شده از سوی داوران در بخش‌های مختلف، حاکی از انتخاب بسیار سخت آثار بود، خوشبختانه هم از حیث کمیت و هم به لحاظ کیفیت، شاهد گامی بلند هستیم.

سالاری ادامه داد: همه استان‌ها درگیر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هستند و آثاری که به این دوره راه یافته‌اند و گستردگی آن‌ها نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی در استان‌های مختلف کشورمان در حال بالیدن، رشد و پویایی هستند.

گفتنی است که شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به صورت رسمی یکشنبه، هشتم بهمن ماه با برپایی نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران» دربرگیرنده منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن) آثار گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی با نمایش ۱۳۵ اثر از ۱۲۵ هنرمند آغاز به کار کرد.

این جشنواره به دبیرکلی امیر عبدالحسینی و دبیری هنری مسعود زنده‌روح کرمانی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

فراخوان جشنواره شانزدهم دوم آبان ماه امسال با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین، در دو بخش رقابتی و غیرقابتی و ذیل ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر) تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط) نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر) کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره) مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شد.

شایان ذکر است که بخش رقابتی جشنواره (طوبای زرین) دربرگیرنده هفت زیربخش است که زیربخش‌های آزاد، موضوعی (قله‌ها)، تجسم هنر، طراحی فرهنگ‌محور، فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی، ناشران کتاب‌های تجسمی و علمی (دانش هنرهای تجسمی) را شامل می‌شود.

بخش غیررقابتی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم شامل ۶ زیربخش است که بازار هنرهای تجسمی، مفاخر هنرهای تجسمی، آینه در آینه، کاتبان سوره حمد، دیوارنگاری شهری و پوسترهای فجر (محیطی) را دربرمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.