شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

دبیر هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»:

به بخشی از برنامه‌هایمان برای «سینماحقیقت» دست یافتیم/ با بخش «غزه» به صورت جدی به مسئله «غزه» پرداختیم

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت

سینماپرس: دبیر جشنواره هفدهم «سینما حقیقت» بیان کرد: ما در حال عبور از مسیری هستیم که طراحی کرده بودیم، هزینه‌ های تولید بالا رفته و دست ما به عنوان نهاد متولی تولید در سینمای مستند خالی است، جناب آقای وزیر باید برای این موضوع کاری کرد، سینمای مستند ایران، نیازمند توجه و حمایت جدی است. هدف ما رسیدن به بازارهای منطقه‌ای و جهانی است و سینمای ما می تواند یک مرکز جهانی باشد. هدف ما صرفا حضور جشنواره ای نیست و امیدوارانه به آینده سینمای مستند ایران چشم می دوزیم.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره هفدهم «سینما حقیقت» با بیان این مطلب که روزهای سختی را به دلیل شدت کار پشت سر گذاشتیم؛ افزود: در ابتدای برنامه باید تشکر کنم از همه کسانیکه ما را در جشنواره هفدهم حقیقت یاری کردند. روزهای سختی را به دلیل شدت کار سپری کردیم. از همه اعضای گروه مشاورین محترمی که امسال بحث انتخاب را در جشنواره داشتند ممنون هستم که فیلم‌های متفاوت و رنگین این دوره از جشنواره سینماحقیقت را انتخاب کردند.

دبیر جشنواره هفدهم در ادامه با ابراز تشکر از هیئت داوران بخش‌های مختلف جشنواره گفت: به تعبیر من یک نوزایی محتوایی، یک جهش بزرگ در سینمای مستند ما رخ داده است. امسال در جشنواره شاهد رقابت نسل‌های مختلف و درخشش جوانان بودیم. امسال بزرگان و اساتید سینمای مستند را در کنار خودمان داشتیم، گرمای حضورشان این جشن را رونق بخشید و آنچه این جشنواره را شیرین‌تر می‌کند حضور جوانان است؛ جوانان پرشوری که به این جشن رونق دادند. جشنواره امسال جشنواره فیلم‌های اجتماعی، انتقادی و پرسشگر بود. جشنواره‌ای که آثارش تاریخ را یادآوری می‌کردند، مستندهای محیط‌زیست، ‌ مستند درباره زنان، خانواده، کاستی‌ها و غم‌های مشترک. فیلم‌های صادق و امیدوار، فیلم‌های که تماشاگر را مسحور در شرایط و قربانی نمی‌دید، فیلم‌های روشن صریح که راه‌حل ارائه می‌داد و از پاسخگویی طفره نمی‌رفت. با بخش غزه به صورت جدی به مسئله غزه پرداختیم. ما به بخشی از برنامه‌هایمان برای سینماحقیقت دست یافتیم، فرصت این را پیدا کردیم که گفتگو کنیم و در نهایت ضیافتی رنگارنگ و پرشور برپا کنیم.

وی افزود: ما در حال عبور از مسیری هستیم که طراحی کردیم، هزینه‌های تولید بالا رفته و دست مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خالی است، جناب آقای وزیر باید برای این موضوع کاری کرد، سینمای مستند نیازمند توجه جدی است و از سوی دیگر هدف ما رسیدن به بازارهای جهانی است. سینمای مستند ایران می‌تواند یک مرکز منطقه‌ای باشد، قابلیتش را دارد و نمایش و توزیع مستندها نباید آرزویی محال بلکه باید هدفی قابل دستیابی باشد و هدف ما فقط جشنواره‌ها نیست، رفتن به تلویزیون‌ها و پلتفرم‌ها برای ما مهم است. این احساس مسئولیت است که سینمای مستند را زنده نگاه می‌دارد. سینمایی که در پنج روز گذشته بخشی از شکوه و قدرتش را در خانه جشنواره دیدیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.