چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

کارگردان «در پناه نیزار» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

وضعیت «سینما» خوب نیست و باید برای رفع معضلات آن تدبیری عاجل داشت

سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در سینما و مدیریت بودجه های سینمایی گفت: شما وقتی الآن به سینما نگاه می کنید می بینید که همه سالن ها در اختیار تعداد خاصی فیلم است. الآن شما نگاه کنید فقط ۴-۵ فیلم می فروشد. به این ارقام فروش بالا نباید نگاه کرد. مردم باید بدانند این ارقام بالا تقسیم بر ۳ می شود تا به تهیه کننده برسد. بخش کثیری از فیلم ها حتی هزینه ساخت اولیه شان را در اکران در نمی آورند. وضعیت سینما خوب نیست و باید برای رفع معضلات آن تدبیری عاجل داشت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بادام های تلخ» و «حادثه در کندوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین مسأله در مدیریت بودجه های سینمایی کشور این است که جانب عدالت و انصاف در تقسیم بودجه ها رعایت شود و این بودجه ها در اختیار آحاد سینماگران قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: بودجه سینما باید به صورت عادلانه میان تمامی فیلمسازان برای تولید فیلم در ژانرهای گوناگون و متنوع خرج شود؛ باید هر فیلمسازی با هر دیدگاهی بتواند فیلم مورد نظر خود را بسازد. متأسفانه این روزها سینمای اجتماعی ضرر می کند و اغلب فیلم های اجتماعی در گیشه شکست می خورند و به همین علت بخشی از سینماگران به سمت تولید فیلم های کمدی گرایش پیدا کرده اند.

وزیری سپس با طرح این پرسش که چرا فیلمسازی مانند عیاری با این سابقه درخشان برای مشکل مالی باید دست به تولید فیلم طنز بزند؟ اظهار داشت: این وظیفه مدیران سینمایی است که تدبیری اندیشه کنند تا کارگردان درجه یکی مانند آقای عیاری مجبور نشود باب میل خود کار کند و فیلم کمدی بسازد. مدیران باید تدبیری اندیشه کنند تا سینما که به دلیل گرانی از سبد خانوار خارج شده است مجدد به سبد خانوار بازگردد.

این سینماگر متذکر شد: سینما نیازمند تولید فیلم های متنوع است و باید مخاطب حق انتخاب داشته باشد. الآن همه سینما طنز شده و مردم بیشتر این آثار را می بینند. البته بخشی از مردم فیلم غمگین نمی بینند چون حال شان را بد می کند چون خود مردم غم و غصه دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر قرار است مدیران برای سینما کاری کنند باید سالن سازی را توسعه دهند. یکی از معضلات مهم و بزرگ امروز سینمای کشور تعداد اندک سالن های سینما است که باعث شده تا انبوهی از فیلم های تولید شده پشت در اکران بمانند. از سوی دیگر فقدان عدالت در اکران باعث شده یک فیلم مثلاً یک سال روی پرده باشد از سوی دیگر فیلمی یک تک سانس در روز داشته باشد. این اتفاقات موجب فیلمسوزی در سینما می شود و باید جلوی استمرار آن را گرفت.

وزیری در پایان این گفتگو گفت: شما وقتی الآن به سینما نگاه می کنید می بینید که همه سالن ها در اختیار تعداد خاصی فیلم است. الآن شما نگاه کنید فقط ۴-۵ فیلم می فروشد. به این ارقام فروش بالا نباید نگاه کرد. مردم باید بدانند این ارقام بالا تقسیم بر ۳ می شود تا به تهیه کننده برسد. بخش کثیری از فیلم ها حتی هزینه ساخت اولیه شان را در اکران در نمی آورند. وضعیت سینما خوب نیست و باید برای رفع معضلات آن تدبیری عاجل داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.