شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

فرهاد قائمیان:

فیلمساز باید فیلم خودش را بسازد/ مهمترین عنصر هر فیلمی پژوهش و تحقیق زیاد است

فرهاد قائمیان

سینماپرس: فرهاد قائمیان گفت: مهم‌ترین عنصر هر فیلمی پژوهش و تحقیق زیاد است، برای فیلم دینی، طبیعتاً باید کارشناسان این حوزه هم در کار باشند.

به گزارش سینماپرس، فرهاد قائمیان، بازیگر سینما و تلویزیون و مدیر بنیاد جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در پاسخ به این سوال که عده‌ای فیلم نساختن درباره امام رضا (ع) را عدم رغبت فیلمسازان درباره این مقوله تعبیر می‌کنند، گفت: من بعید می‌دانم همه فیلمسازان نخواهند درباره امام رضا (ع) فیلم بسازند. باید این جشنواره برای ساخت فیلم‌های این چنینی فرهنگسازی کند.

قائمیان در پاسخ به این سوال که عده‌ای منتقدان ورود ارگان‌های دولتی به ساخت فیلم‌های مناسبتی را درخور مخاطبان نمی‌دانند و بیشتر به ورود بخش خصوصی امیدوارند، توضیح داد: فیلمساز باید فیلم خودش را بسازد. قرار نیست اگر آن فیلم ارگانی است، اتفاقی برایش بیفتد. مهمترین عنصر هر فیلمی پژوهش و تحقیق زیاد است، تا فیلم از یک کانال عبور کند؛ چون فیلم دینی است، طبیعتاً باید کارشناسان این حوزه هم باشند.

این بازیگر تلویزیون درباره خروجی جشنواره با محوریت ساخت فیلمی درباره امام رضا (ع) گفت: هدفم این نبود که بگویم در عرض یکسال می‌توانیم یک فیلم فاخر بسازیم. بعد از این همه سال تشخیص می‌دهم که فیلم یکساله نمی‌تواند تولید شود. هدفم ریل‌گذاری برای ساخت فیلم‌های فاخر بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.