یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران:

ارزش جشنواره‌ها متفاوت است/هیچ ایرادی ندارد فرهنگ جشنواره‌ای بین بچه‌ها شکل بگیرد

افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: عضو هیات انتخاب آثار داستانی چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: فیلم کوتاه از دریچه تلویزیون به مردم نشان داده نمی‌شود و ما هیچ کانالی نداریم تا مردم فیلم کوتاه ببینند. پس راهی نیست جز اینکه بساط فیلم کوتاه در همین جشنواره‌ها پهن شود و فیلم‌ها اندکی دیده شوند.

به گزارش سینماپرس، بیژن میرباقری فیلمساز و عضو هیات انتخاب آثار داستانی این دوره از جشنواره درباره اهمیت جشنواره‌ها به ایرنا گفت: فیلمساز باید وارد جشنواره‌ها شود چراکه مسیر پیش روی فیلمساز همین است. فیلمساز باید فیلم بسازد و راهی ندارد جز اینکه برای نمایش فیلم‌اش از جشنواره‌ها بهترین استفاده را داشته باشد.

این عضو هیات انتخاب آثار داستانی جشنواره را تنها راه نمایش فیلم به مردم دانست و اظهار داشت: مگر چند نفر از مردم عادی در اینجا حضور دارند؟ فیلم کوتاه از دریچه تلویزیون به مردم نشان داده نمی‌شود و ما هیچ کانالی نداریم تا مردم فیلم کوتاه ببینند. پس راهی نیست جز اینکه بساط فیلم کوتاه در همین جشنواره‌ها پهن شود و فیلم‌ها اندکی دیده شوند.

کارگردان فیلم «دوزخ، برزخ، بهشت» درباره اهمیت‌ متفاوت هر دوره از جشنواره عنوان کرد: جشنواره‌ها اهمیت‌های مختلفی دارند. در جشنواره ایسفا عده‌ای متخصص فیلم کوتاه فیلم‌ها را گلچین می‌کنند. ارزش جشنواره‌ها متفاوت است، برای همین هیچ ایرادی ندارد فرهنگ جشنواره‌ای بین بچه‌ها شکل بگیرد. این فرهنگ بین همه فیلمسازانی که فیلم‌هایشان در جشنواره حضور دارد و ندارد، شکل می‌گیرد و این نکته مثبتی است.

میرباقری با اشاره طرح امیرشهاب رضویان به مناسبت چهل‌سالگی جشنواره فیلم کوتاه گفت: در همین برداشتی که شهاب رضویان از سال‌های دور جشنواره در فرهنگ‌سرای بهمن داشت می‌بینیم که فیلمسازان در آن سال‌ها چه گروه‌های ماندگاری تشکیل دادند. با هم خواهر و برادر شدند، به هم کمک کردند و یک دور همگی با هم کار کردند.

وی در پایان ماهیت جشنواره‌ها را نزدیک‌تر کردن فیلمسازان به یکدیگر دانست و افزود: جشنواره ما را به هم وصل کرد و باعث شد در سال‌های بعد اتفاقات خیلی خوبی برای هرکدام‌شان بیفتد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا دوم آبان ماه در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.