دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

«پیام آزادی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

همه تلاشم این بود که فیلمسازان کوتاه به جای اینکه به سمت موسیقی انتخابی بروند بتوانند آهنگ مختص فیلم خود را داشته باشند

پیام آزادی در نشست خبری فیلم سینمایی«بیرو»

سینماپرس: پیام آزادی آهنگساز سینما گفت: من هیچ دستمزدی از بچه های فیلم کوتاه نمی گیرم تا به سازندگان فیلم کوتاه که اغلب با سرمایه شخصی مبادرت به تولید آثارشان می کنند فشاری وارد نشود.

آهنگسازی که با ۵ فیلم کوتاه «لاری»، «رویای نیمه جان»، «داستان اسباب بازی»، «خیال آبی» و «دد چوپان» در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: من سال های متمادی برای فعالان سینمای کوتاه به صورت کاملاً مجانی کار می کردم. معتقد بودم این کار من می تواند کمکی به آن ها باشد که سرمایه گذار و تهیه کننده جدی ندارند و با فروش ماشین و قرض کردن و وام گرفتن و مرارت بسیار مبادرت به تولید فیلم می کنند.

وی ادامه داد: من همه تلاشم این بود که فیلمسازان کوتاه به جای اینکه به سمت موسیقی انتخابی بروند بتوانند آهنگ مختص فیلم خود را داشته باشند که از نظر کیفی نیز روی آثارشان تأثیر مثبت داشته باشد.

آزادی خاطرنشان کرد: من برای فیلمسازانی که خمیرمایه داشته باشند با جان و دل کار می کنم و خوشبختانه امسال در هر ۵ فیلمی که کار کردم بچه ها استانداردهای لازم را برای ورود به سینمای حرفه ای و بلند داشتند. البته بدیهی است که برخی همکاران سینمایی ما در رشته های مختلف مانند من فکر نکنند و به صورت عادی و معمول یک فیلم سینمایی با بچه های فیلم کوتاه برخورد کنند.

این آهنگساز تأکید کرد: بسیاری از فیلمسازان کوتاه قطعاً سال ها بعد جوایز فیلم های سینمایی بلند را از جشنواره های گوناگون درو خواهند کرد و از این رو ما باید هرچه در توان داریم به کار بگیریم تا این استعدادها بتوانند به منصه ظهور برسند. ما نباید فراموش کنیم که همه فیلمسازان بزرگ سینما روزی از همین نقطه کارشان را شروع کردند و سینمای کوتاه به نوعی ریشه و بنیان سینمای بلند محسوب می شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: خوشبختانه نه تنها بنده بلکه بسیاری از سینماگران دیگر نیز با بچه های فیلم کوتاه همکاری خوبی دارند که به عنوان نمونه می توانم از علیرضا علویان نام ببرم که جزو تاپ لیست صداگذاران سینما است اما با رقم های ناچیز و با جان و دل برای بچه های فیلم کوتاه کار می کند.

به گزارش سینماپرس، «پیام آزادی» اگر چه بیش از هر چیز با عنوان بازیگر سینما و تلویزیون شناخته می‌شود و این شناخت به نحوه ورود ایشان به سینما در سال ۱۳۷۰ و ایفای نقش در فیلم سینمایی «دره شاپرک» به کارگردانی مادرش یعنی «فریال بهزاد» باز می‌گردد؛ اما واقعیت آن است که «پیام آزادی» در تخصص سینمایی خود به‌ عنوان مدیر فیلم برداری و آهنگ ساز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته و در این میان مهم‌ترین اثر ایشان در حرفه‌ی آهنگ سازی را می‌توان فیلم سینمایی «قلب سفید سیمرغ» معرفی نمود. همین تخصص است که «پیام آزادی» را به یک چهره شناخته شده در عرصه فیلم کوتاه مبدل نموده و وسعت فعالیت‌های او را با حضورش در پنج اثر داستانی موجود در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران رقم زده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.