شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸

معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی:

تولیدات هنرجویان و فیلمسازان کوتاه مختصات آثار حرفه‌ای را در خود دارند

سعید رجبی فروتن

سینماپرس: معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: آنچه که تراز کیفی فیلم‌های کوتاه را اعتلا بخشیده، روایت درست و بی‌لکنت با طراحی ساختار مناسب روایی است.

به گزارش سینماپرس، سعید رجبی‌فروتن روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اظهار داشت: تولیدات هنرجویان و فیلمسازان کوتاه مختصات آثار حرفه‌ای را در خود دارند و به مدد بهره‌مندی از تکنیک‌های روز و ذوق و نبوغ جوانان، آئینه‌ای برای برگردان تصویری تخیلات و ذهنیات پیچیده هستند.

مدرس و مدیر سابق سازمان سینمایی با حضور در پردیس سینمایی ملت درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: سال‌های نه چندان دور سینمای جوان و جشنواره آن در اذهان عمومی عرصه‌ای برای تولیدات غیرحرفه‌ای و رقابت‌های سینماگران آماتور شناخته می‌شد.

وی افزود: اکنون سالهاست که این تلقی و باور با چالش جدی روبه رو است زیرا تولیدات هنرجویان و فیلمسازان کوتاه مختصات آثار حرفه‌ای را در خود دارند.

رجبی فروتن ادامه داد: این دستاورد فقط به این خاطر نیست که برخی سازندگان فیلم کوتاه امروز ایران از بازیگران شناخته شده سینما٫تئاتر استفاده می‌کنند، آنچه که تراز کیفی فیلم‌های کوتاه را اعتلا بخشیده، روایت درست و بی‌لکنت با طراحی ساختار مناسب روایی است. در سینمای متاخر، پایبندی به قاعده ژانر، اتکا بر مضمون و جهان‌بینی و بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین در تصویربرداری، جلوه‌های ویژه و توجه به عناصر صحنه، تدوین و صداگذاری و سایر مولفه‌ها، به خوبی پیداست.

وی افزود: چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران این روزها در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است. به جز برنامه‌های متنوع جنبی وجه تمایز جشنواره با رویدادهای مشابه، فیلم‌های آن هستند که هر کدام از منظری تحسین برانگیز بوده و از این پس در ایران و سایر جشنواره‌های جهانی جایزه از پی جایزه درو خواهند کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.