سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

نشست بررسی و آسیب‌شناسی اقدامات هنرهای نمایشی فرهنگسراها برگزار شد؛

مدیر پردیس تئاتر تهران: توجه به مخاطب کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

امین اشرفی

سینماپرس: نشست بررسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های هنرهای نمایشی در فرهنگسراها با حضور مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کارشناسان شاغل این حوزه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست بررسی و آسیب‌شناسی اقدامات هنرهای نمایشی فرهنگسراها روز گذشته ۱۶ مهر با حضور امین اشرفی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. در این نشست هر یک از کارشناسان هنری شاغل در مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه شهر تهران ضمن اشاره به فعالیت‌های هنرهای نمایشی فرهنگسرا و مرور تجربیات خود در این حوزه، مسایلی همچون عدم اختصاص اعتبار و بودجه مناسب و مستهلک‌شدن زیرساخت‌های لازم در سالن‌های اجرا را از مهم‌ترین موانع بر سر راه فعالیت‌های هنری فرهنگسراها برشمردند.

به گفته کارشناسان هنری فرهنگسراها، برطرف کردن مشکلاتی نظیر تجهیز کردن و به روز کردن سالن‌های اجرا و همچنین بازنگری در خصوص رویکرد سازمان نسبت به فعالیت‌های هنری و نحوه اختصاص سالن به گروه‌های نمایشی به گونه‌ای که جمعیت حداکثری در مناطق مختلف شهر از تماشای یک اجرا بهره‌مند شود موجب خواهد شد تا جایگاه و نقش فعالیت هنری سازمان ارتقا پیدا کند.

در ادامه امین اشرفی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری و مدیر پردیس تئاتر تهران ضمن تایید اظهارات کارشناسان گفت: در اغلب شهرهای دنیا این شهرداری‌ها هستند که متولی امور نمایشی و تئاتر هستند از همین رو امیدوارم تا با تمرکزگرایی در سیاستگذاری بتوانیم تاثیر بسزایی در جریان‌سازی فعالیت‌های نمایشی در سطح شهر تهران ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رویکرد حمایتی خود را از گروه‌های نمایشی که در جهت ارتقای فرهنگ عمومی نقشی فعال دارند حفظ خواهد کرد، افزود: ارتقای سطح آموزش تئاتر و همچنین همگرایی مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه در اجراهای هنرهای نمایشی از رویکردهای مدیریت جدید هنرهای نمایشی این سازمان است تا از این طریق بتوانیم حمایت‌های معنوی و مادی از گروه‌های هنری داشته باشیم و این نوع از فعالیت‌ها را در سطح فرهنگسرا و شهر تهران احیا کنیم.

اشرفی همچنین توجه به تئاتر کودک را از دیگر اولویت‌های مدیریت هنرهای نمایشی برشمرد و افزود: توجه به مخاطب کودک و نوجوان و انتقال مفاهیم آموزشی و همچنین توجه به ذائقه هنری این دسته از مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین تلاش خواهیم کرد در این خصوص فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری را افزایش و ارتقا دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.