دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر:

تعداد اعضای صندوق هنر به حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته/بانک اطلاعاتی جامعی شکل گرفته است

مسلم کریمی معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: همزمان با آغاز به کار دوره جدید صندوق اعتباری هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جامع‌ترین بانک اطلاعات هنرمندان در دولت تشکیل شده است.

به گزارش سینماپرس، مسلم کریمی معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر از تشکیل جامع‌ترین بانک اطلاعات هنرمندان از سوی این مجموعه خبر داد و گفت: اعضـای صنـدوق شـامل، هنرمندان، نویسـندگان، روزنامـه نـگاران و فعالان قرآن و عترت هستندکـه فهرسـت و تعاریـف هـر یـک در آییـن نامـه اجرایـی عضویـت صنـدوق، تعییـن شـده اسـت.

معاون صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی تأسیس این صندوق مبنی بر رفع دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور، تصریح کرد: حمایت از این قشر فرهیخته همواره مورد تأکید صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: با استقرار تیم جدید مدیریتی در دولت مردمی و بررسی‌های انجام شده از بانک اطلاعات اعضا مشخص شد، اطلاعات اندکی از اعضای تحت پوشش در اختیار صندوق است به طوریکه بسیاری از هنرمندان و اعضای این صندوق علی رغم عضویت چندساله، هیچگونه ارتباطی با صندوق نداشتند.

کریمی اظهار کرد: حجم زیاد اطلاعات و پرونده‌های ناقص از سالیان گذشته که از اعتبارسنجی درستی برخوردار نبود مهمترین مانع بر سر راه نیل به اهداف، این صندوق بود. از این‌رو صندوق پیش از اجرای هر برنامه‌ای و تعیین هدف گذاری‌های اصلی، نیازمند ساماندهی و طبقه بندی بانک اطلاعاتی اعضاء بود.

معاون اعضای مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با بیان اینکه ملاک عضویت برای صندوق، پروفایل‌هایی است که تکمیل و معرفی‌نامه معتبر از معاونت‌های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل استانی این وزارتخانه به واسطه آن ارائه شده باشد، اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر با روش‌های مختلف اعم از انتشار اخبار و ارسال پیامک به اعضا، اقدام به اطلاع‌رسانی در چندین مرحله کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با تلاش بی وقفه همکاران صندوق، تشکیل کارگروه‌های استانی و همکاری خوب معاونت‌ها و خانه ها، اکثریت اعضای صندوق نسبت به تکمیل پرونده عضویت خود اقدام کردند. از این رو برمبنای این بانک اطلاعاتی و تکیه بر آمار و اطلاعات پالایش شده آن، داده قابل اتکاء و قابل بهره‌برداری برای توسعه شبکه حمایتی و بهبود کیفیت خدمات صندوق بدست آمد تا جائی که تعداد اعضای صندوق هنر که در آغاز شروع به کار دولت سیزدهم حدود ۸۰ هزار عضو داشت، امروز با گذشت دو سال این آمار به حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گفته کریمی، براساس آیین نامه عضویت و لزوم تمدید اعتبار عضویت در بازه زمانی سه ساله، تمامی اعضاء در فرایند به روزرسانی اطلاعات خود قرار گرفته اند و با تکمیل این روند بانک اطلاعاتی جامعی شکل گرفته است.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر همچنین ترکیب اعضای این صندوق را در چهارگروه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه و فعالان قرآن و عترت برشمرد و گفت: سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی در گروه هنرمندان، پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب، نویسندگان دارای اثر نیز در گروه نویسندگان، روزنامه نگار، مدیرمسئول، سردبیر، مقاله نویس، خبرنگار عکاس، مترجم و مفسر، مدیرهنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاس در گروه روزنامه نگاران و اصحاب رسانه و کتابت، کتاب آرایی و تذهیب قرآن کریم، آواها و نغمات دینی، قاریان و حافظان قرآن کریم نیز در گروه فعالان قرآن و عترتدر ترکیب اعضاء این صندوق قرار می‌گیرند.

به گفته وی، فقط در دولت مردمی بیش از ۲۰ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمدند.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: صندوق اعتباری هنر بنا بر وظیفه ذاتی خود در حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور به دنبال گسترش چتر حمایتی خود در سراسر کشور است. بر این اساس در نظر دارد با اجرای برنامه‌های اقتصادی در حوزه‌های فرهنگی و هنری، زمینه‌های توانمندسازی دست اندرکاران بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری را فراهم کرده تا نقش حمایتگر خود را به صورت پایدار ایفا کند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر همچنین با اشاره به تلاش، فعالیت‌ها و اقدامات بی وقفه انجام گرفته همکاران صندوق اعتباری هنر در سال گذشته، ابراز امیدواری کرد: دست در دست هم با استمرار فعالیت‌ها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیش از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسرکشور را فراهم کرده و بتوانیم پویا و با عزمی جهادی مجموعه‌ای پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور را رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.