شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

سینمای بحران زده کودک؛ معضلات و راهکارها/۹

سحرخیز: کالاهای فرهنگی مختص به کودکان و نوجوانان در مقابل کالاهای مختص بزرگسالان قربانی شده است

امیرسحرخیز

سینماپرس: امیر سحرخیز گفت: نه تنها سینمای کودک و نوجوان وضعیت بحرانی دارد بلکه سایر حوزه های مختص کودکان نیز با معضلات جدی در حال دست و پنجه نرم کردن است.

امیر سحرخیز کارگردان و مدرس حوزه انیمیشن در خصوص تداوم تصمیمات و کارهای غلط در حوزه سینمای بحران زده کودک و نوجوان در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: کالاهای فرهنگی مختص به کودکان و نوجوانان در مقابل کالاهای مختص بزرگسالان قربانی شده است و از این رو نه تنها سینمای کودک و نوجوان وضعیت بحرانی دارد بلکه سایر حوزه های مرتبط مانند حوزه نشر و... مختص کودکان نیز با معضلات جدی در حال دست و پنجه نرم کردن است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این بسیار تلخ و متأثرکننده است که محصولات فرهنگی مختص کودکان همواره یک پله عقب تر از محصولات بزرگسالان ایستاده اند.

کارگردان انیمیشن «چیا» ادامه داد: این در حالی است که اهمیت تولید کالای فرهنگی و هنری مختص کودکان و نوجوانان بر هیچ کس پوشیده نیست و همه می دانند که این اتفاق یک سرمایه گذاری برای آینده است و باید با نگاه ویژه ای به این مقوله توجه کرد.

سحرخیز سپس با بیان اینکه مدیران باید توجه ویژه ای به تولید و توزیع فیلم کودک داشته باشند متذکر شد: بنیاد سینمایی فارابی که به عنوان متولی اصلی سینمای کودک و نوجوان شناخته می شود سال ها است اسمش با جشنواره فیلم کودک گره خورده است اما نکته اینجا است که برگزاری جشنواره فیلم کودک نیازمند تولید فیلم است و تا فیلمی نباشد قاعدتاً نمی توان جشنواره برگزار کرد از این رو بهتر است که مدیران این نهاد در گام اول اهتمام ویژه ای برای تولید فیلم های کودک داشته باشند.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: بی شک اگر تولیدات خوبی در حوزه کودک و نوجوان وجود داشته باشد هم اهمیت جشنواره فیلم کودک بیشتر می شود و هم مسأله اکران و توزیع عادلانه این آثار برطرف خواهد شد. این سینما نیازمند حمایت ویژه مسئولان است و دلیل عقب ماندگی اش این است که مدیران هرگز آنطور که باید به آن بها و اهمیت ندادند و همواره به عنوان محصول درجه دو به آن نگاه کرده اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.