دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

لزوم زنده نگه داشتن خاطرات شهدا با زبان هنر/۴

شلیلیان: فضای فرهنگی کشور سال ها تحت اشغال لیبرال مسلکان بوده و آن ها با هر نوع اندیشه ارزشی مقابله کردند

عبدالرحمان شلیلیان در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: عبدالرحمن شلیلیان کارگردان سینما و تلویزیون گفت: نیاز است که ما این نقیصه را جبران کنیم و بخش اعظم تولیدات سینمایی و تلویزیونی را به فیلم ها و سریال های دفاع مقدسی اختصاص دهیم.

عبدالرحمن شلیلیان کارگردان سینما و تلویزیون در پی دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده شهدا و گلایه ایشان نسبت به کم کاری در خصوص شهدا و تأکیدشان مبنی بر اینکه خاطره‌های شهدا باید باز زبان هنر زنده نگه داشته شود گفت: فضای فرهنگی کشور ما سال ها تحت اشغال لیبرال مسلکان بوده و آن ها با هر نوع اندیشه ارزشی مقابله کردند و میانه ای با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدا نداشتند از این رو نیاز است که ما این نقیصه را جبران کنیم و بخش اعظم تولیدات سینمایی و تلویزیونی را به فیلم ها و سریال های دفاع مقدسی اختصاص دهیم.

کارگردان سریال تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تولید فیلم های دفاع مقدسی بسیار پر هزینه است و باید نهادهای ذی ربط پشتیبان فیلمسازان برای تولید این قبیل آثار باشند و برای آن ها تأمین منابع کنند و قطعاً تا این اتفاق رخ ندهد نمی توانیم شاهد تحول مثبت و اساسی برای تولید فیلم های ارزشی باشیم.

وی با بیان اینکه نقص تولیدات ارزشی و دفاع مقدسی صرفاً به فیلمسازان این حوزه ارتباطی ندارد اظهار داشت: این مدیران هستند که باید پاسخگو باشند و بگویند چرا فیلم های ارزشمند مبتنی بر اهداف و آرمان های ملی و انقلابی و دفاع مقدس را به فیلمسازان سفارش نمی دهند؟!

شلیلیان در همین راستا ادامه داد: ما دریای عمیقی از منابع مکتوب در خصوص شهدا، رزمندگان و جانبازان و ایثارگران داریم و دستمان از این نظر بسیار پر و غنی است و می توانیم فیلمنامه های خوبی را اقتباس کرده و آن ها را به تولید برسانیم.

این سینماگر تصریح کرد: اما معضل اساسی و اصلی اینجا است که مدیران رغبتی برای تولید فیلم های دفاع مقدسی نشان نمی دهند! کسانی که سیاست گذار و تصمیم گیر هستند اصلاً توجهی به این مسائل ندارند و در این میان هنرمندان متعهد و دغدغه مند هم به ناچار تسلیم شرایط موجود می شوند و نمی توانند کاری از پیش ببرند. این باعث تأسف است که بخش اعظمی از وقت هنرمندان متعهد پشت در اتاق مدیران می گذرد و در نهایت هم هیچ چیز عایدشان نمی شود.

وی با انتقاد شدید از تولید آثار کم مایه و سطحی در سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: ای کاش مدیران به جای تولید این همه فیلم و سریال بی تأثیر و یا آثاری که تأثیر سوء بر جامعه دارند اندکی اهتمام به خرج داده و به سمت تولید آثار دفاع مقدسی با محوریت شهدا بروند.

شلیلیان در خاتمه این گفتگو با ابراز این نکته که امیدوارم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری اتفاقات نیکی در راه باشد و اراده ای پیدا شود و مدیران از این قبیل آثار حمایت کنند متذکر شد: این روزها ما اسیر دیوان سالاری و روابط عجیب و بروکراسی های پیچیده هستیم که ما را از تک و تا می اندازد. یکی از مشکلات و چالش های ما فاصله مجموعه های تصمیم گیر مانند سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما است؛ آن ها وعده تولید این آثار را می دهند اما وقتی قرار است کاری به اجرا برسد متأسفانه خروجی مثبتی را شاهد نیستیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.