جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح:

برای تقویت توان نیروهای رزمنده به «هنر سینما» نیاز داریم

سردار محمد مهدی نژاد نوری

سینماپرس: معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت که این ستاد برای همراهی با بنیاد سینمایی فارابی از ارتقاء قابلیت‌ها و افزایش جذابیت‌های سینما به عنوان ابزار موثر فناوری نرم حمایت می‌کند.

به گزارش سینماپرس، سردار محمد مهدی نژاد نوری امروز، جمعه ۲۲ اردیبهشت در بازدید از غرفه خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ درباره اهمیت بهره گیری از فناوری در سینما گفت: سینما در مباحث شناختی و فرهنگی جامعه تاثیر زیادی دارد. بنابراین ارتقای قابلیت‌ها و افزایش جذابیت‌هایش به عنوان ابزار موثر فناوری نرم قطعا مورد حمایت و خواسته ستاد کل نیروهای مسلح نیز هست.

وی ادامه داد: همچنین برای تقویت توان نیروهای رزمنده به هنر سینما نیاز داریم. از سویی دیگر بخش عمده‌ای از این افزایش جذابیت آثار سینمایی به بهره گیری از فناوری در تولید اثر برمی‌گردد. هرچقدر این فناوری توسعه یابد، تعداد آثار فاخر تولید شده نیز افزایش خواهد یافت. در حالیکه اجرای صحنه‌های جنگی و رزمی در حالت رئال ممکن است مخاطراتی را برای سازندگان به دنبال داشته باشد.
سردار مهدی نژاد خاطر نشان کرد: از این رو در نیروهای مسلح چه در بخش کشوری و چه لشکری صحنه هایی در عملیات رزمی وجود دارد که می‌تواند با استفاده از فناوری در آثار سینمایی قابل تحقق باشد. ما می توانیم کمک حال توسعه فناوری های مشابه برای بنیاد سینمایی فارابی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.