سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

گفتگوی سینماپرس با تهیه کننده انیمیشن «لوپتو»؛

صادقی: انیمیشن یکی از راه های نجات سینمای ایران است/ آثار انیمیشن ما با تراز دنیا فاصله دارد اما به لحاظ محتوا ما حرف های جدی و جدیدی برای خانواده ها و کودکان داریم

محمدحسین صادقی در حاشیه روز اول سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: محمدحسین صادقی تهیه کننده انیمیشن سینمایی «لوپتو» که جدیداً به چرخه اکران اضافه شده گفت: بی تردید انیمیشن یکی از راه های نجات سینمای ایران است چرا که مخاطبان جدیدی را با خود به سالن های سینما می آورد که فیلم های بزرگسال و رئال نمی توانند آن ها را به سمت سالن های سینما هدایت کنند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از آنجا که اکثریت مخاطبان آثار انیمیشن کودکان و نوجوانان هستند و سینمای کودک و نوجوان چندان در کشور ما قدرتمند نیست این آثار می توانند در گیشه حرف های جدی برای گفتن داشته باشند.

این سینماگر یادآور شد: تجربه سال های اخیر ثابت کرده که انیمیشن ها اغلب موفق تر از آثار رئال و بزرگسال بوده اند چرا که قشر وسیعی از جامعه که کودکان و نوجوانان هستند را به سالن های سینما کشاندند و به نوعی باعث رونق گیشه و نجات اکران از وضعیت رخوت و رکود شدند.

صادقی سپس با بیان اینکه مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای رونق گیشه توجه جدی به تولیدات انیمیشن داشته باشند اظهار داشت: مسئولان اگر در پی آن هستند که امید را در سینمای کشور زنده نگه دارند و گیشه سینماها را از رکود خارج کنند باید به تولیدکنندگان آثار انیمیشن توجه ویژه تری داشته باشند.

این تهیه کننده سپس در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما آثار انیمیشن سینمای ایران تا چه میزان می توانند با آثار انیمیشن جهانی رقابت کنند گفت: آثار انیمیشن ما با تراز دنیا فاصله زیادی دارد اما به لحاظ محتوا ما حرف های جدی و جدیدی برای خانواده ها و کودکان داریم که مختص فرهنگ غنی و ارزشمند خودمان است و به همین علت می توانیم طیف وسیعی از مردم را ترغیب به تماشای این آثار کنیم.

وی ادامه داد: اگر آثار انیمیشن به صورت مداوم تولید و اکران شوند ما در یک بازه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله می توانیم با دنیا تز لحاظ کیفیت رقابت جدی داشته باشیم اما این امر نیاز به سرمایه گذاری ویژه از سوی دولت دارد که به کمک تهیه کنندگان و استودیوهای تولید انیمیشن برود و تجهیزات به روز برای تولید این آثار را وارد کشور کند.

صادقی در بخش دیگری از این گفتگو به شرایط خاص این روزهای گیشه سینماها اشاره کرد و در همین راستا متذکر شد: همه می دانیم که این روزها شرایط خاصی بر گیشه سینماهای کشور حاکم شده اما از آنجا که معتقدیم «لوپتو» مخاطبان خاص خود را دارد و برای شادی و نشاط و ایجاد فضای مفرح تولید شده، ضمن آنکه هیچ پیش بینی در مورد وضعیت گیشه نمی توانیم داشته باشیم امیدوارم که فرزندان ایران اسلامی از آن استقبال کنند و لذت ببرند.

وی در پایان این گفتگو افزود: مسئولان رسانه ملی وعده داده اند تیزهای «لوپتو» را به صورت گسترده پخش کنند و امیدواریم که مردم به این وسیله از اکران این اثر آگاه شوند و بتوانند ساعتی با فرزندان شان به سینما آمده و ضمن سرگرم شدن از فضای شاد و مفرح این اثر لذت ببرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.