دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

تهیه‌کننده مسابقه «فامیل‌بازی» گفت؛

الان تب مسابقه است و این ژانر مخاطب دارد

مسابقه فامیل بازی

سینماپرس: تهیه کننده «فامیل بازی» به ویژگی‌های این مجموعه اشاره کرد و اینکه هنوز مسابقه‌ها برای مخاطب جذابیت دارد و تب این برنامه‌ها فروکش نکرده است.

به گزارش سینماپرس، سیدهاشم موسوی تهیه‌کننده مسابقه «فامیل بازی» که این شب‌ها از شبکه افق روی آنتن می‌رود درباره شروع ساخت این برنامه به مهر گفت: از سال گذشته دوستان گروه اجتماعی شبکه افق پیشنهاد ساخت این برنامه را به ما دادند و سفارش آن‌ها بود.

وی با اشاره به رویکرد این برنامه عنوان کرد: مبنای اصلی ما در ساخت این مسابقه بحث خانواده کامل بود یعنی شرکت کننده ها یک نسبت خونی با هم داشته باشند. این روزها عناوین عمو، خاله و دایی کمتر شنیده می‌شود چون نسل‌های جدید کمتر خواهر و برادر دارند یا خیلی از خانواده‌ها پدر بزرگ و مادربزرگ ندارند مثلاً پدر و مادر دیر برای فرزندآوری اقدام کرده است و نوه دیگر پدربزرگ یا مادربزرگش را نمی‌بیند.

موسوی با اشاره به همین مبنای مسابقه از یکی از شروط اصلی برنامه یاد کرد و گفت: شرکت‌کنندگان مسابقه حتماً باید شامل سه نسل از یک خانواده باشند و اگر مثلاً خانواده پدربزرگ و مادربزرگ ندارد در نسل همان سنین خواهر یا برادری باشد که این سه نسل را درنهایت کامل کند. تاکنون حدود ۲۰۰ نفر به نمایندگی از خانواده‌های خود برای حضور در مسابقه شرکت کرده‌اند ولی چون خانواده‌هایشان کامل نبود نشد آن‌ها را بپذیریم.

تهیه‌کننده مسابقه درباره طراحی بازی‌ها نیز توضیح داد: برای طراحی بازی‌ها یک هویت ایرانی تعریف شد و سعی کردیم از فضای خارجی فاصله بگیریم. برخی از بازی‌ها هم البته از بازی‌های خارجی اقتباسی شده است، بازی‌هایی که چندان نمی‌توان گفت از چه خطه و مکانی است.

وی اضافه کرد: بازی‌ها در این مسابقه تلفیقی هستند و علاوه بر فضای شناختی، فضای فیزیکی هم دارد.

موسوی درباره پخش مسابقه‌های مختلف در تلویزیون و تکراری شدن تم مسابقه بیان کرد: فرم‌ها نمی‌تواند خیلی متفاوت باشد. همه حول یک موضوع است و همه جا هم همین است مثلاً پانتومیم همه جا همین است و نمی‌تواند خیلی فرق کند.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب مجریان این برنامه نیز گفت: شاید خیلی از تهیه کنندگان نگاه کنند چه کسانی تا به حال مجری بوده‌اند و از همان افراد استفاده کند ولی من ریسک کردم و این هنر تهیه‌کننده است که اتفاقاً سراغ کسانی برود که تا به حال اجرا نداشته‌اند. من ریسک می‌کنم دنبال آدم جدید می‌روم و اتفاقاً مرتضی رستمی و ابراهیم شفیعی بعد از این پیشنهادهای زیادی برای اجرا خواهند داشت.

وی که پیش از این بیشتر در حوزه مستندسازی فعالیت داشته است درباره اینکه مسابقه چقدر در حال حاضر مخاطب دارد بیان کرد: الان تب مسابقه است و این ژانر مخاطب دارد وقتی هم که شبکه‌ها پیشنهاد می‌دهند یعنی براساس یک بازخورد و نگاه راهبردی احساس نیاز کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.