شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

لزوم ایجاد تحول در تولیدات مناسبتی رسانه ملی/۳

هدایت: سیستم معیوب رسانه ملی باید از ریشه اصلاح و طرحی نو درانداخته شود/ سال های متمادی است که در سازمان صدا و سیما روابط جای ضوابط را گرفته است

حسن هدایت کارگردان

سینماپرس: حسن هدایت کارگردان سینما همزمان با پایان پخش سریال های مناسبتی نوروزی و آغاز پخش سریال های ماه مبارک رمضان در خصوص لزوم ایجاد تحول در تولیدات مناسبتی رسانه ملی گفت: مدیران اجرایی مشکل اصلی سازمان صدا و سیما هستند چرا که این ها سیستم معیوب مختص به خود را دارند، یک بروکراسی حجیم و غلط راه انداخته اند که مدیران بالادستی در آن بی تأثیرند! حتی نوع سنجش نظر از مخاطبان شان هم غلط است از این رو تحول مدیریتی نه در افراد بلکه در سیستم باید به وجود آید؛ در یک جمله اینکه سیستم معیوب رسانه ملی باید از ریشه تخریب و طرحی نو درانداخته شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «چشم شیطان» و «آخرین بندر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دیگر وقت آن رسیده که بعد از ۴ دهه که از انقلاب می گذرد نقطه نظرهای سیاست فرهنگی تثبیت شوند. هنوز نه نقطه های ممیزی ها مشخص است نه سیاست های فرهنگی مشخص است و بنا به جریان روز همواره ساز جدیدی از سازمان شنیده می شود.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما نهادی حساس است و برنامه ریزی کلان می خواهد و خلق الساعه نمی توان برای آن کار تولید کرد. تصورم بر این است که مدیران اجرایی چه کسانی که بررسی فیلمنامه ها را انجام می دهند یا کسانی که ناظر پروژه ها هستند و ارزیاب های ناواردی که باعث افت شدید کیفی برنامه ها شده اند باید هرچه سریع تر با نیروهای زبده و کارآمد و متخصص جایگزین شوند.

هدایت با تأکید بر اینکه سال های متمادی است که در سازمان صدا و سیما روابط جای ضوابط را گرفته است تصریح کرد: سیستمی که در تلویزیون های عمده دنیا وجود دارد این گونه است که بروکراسی برداشته شده و افراد مورد اعتماد که تهیه کنندگان حرفه ای هستند طرحی یک صفحه ای به مدیران اجرایی می دهند و وقتی توافق حاصل شد بقیه بر عهده تهیه کننده است و تلویزیون ها دخالت در کار طرف ندارند اما استانداردهای ممیزی شان مشخص است و تهیه کنندگان می دانند باید در چه مسیری حرکت کنند.

وی افزود: در نهایت بعد از ساخت نهایی اثر اگر تولید آن ها استاندارد باشد پخش می گیرد اگر بالای استاندارد باشد تهیه کننده تشویقی می گیرد و اگر زیر استاندارد باشد تهیه کننده هر کسی باشد برای همیشه در بلک لیست می رود. اما اینجا برعکس است و ما در رسانه ملی تهیه کننده های وی آی پی را می بینیم که هر اثر چرتی درست کنند باز هم کار دارند. مهم رابطه شان با مدیران سازمان است نه ضوابط! این اتفاقات باعث نزول و افول جدی تولیدات رسانه ملی شده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: صدا و سیما نباید بیش از این بودجه های بیت المال را بر باد بدهد. انبوه کارمندان کثیر صدا و سیما به چه کار می آیند؟ این ها حقوق شان بسیار زیاد است. هیچ تلویزیونی در دنیا به اندازه ما کارمند ندارد اما مخاطبان بیشتری جذب شان شده اند و ما نیز نباید بیش از این بودجه ها را هدر بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.