شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج»؛

معرفی هیات انتخاب فیلم «موج»

جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش

سینماپرس: اعضای هیات انتخاب چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، امید شمس، الهه نوبخت، بهمن ارک، آرش رصافی و کریم فائقیان مسئولیت انتخاب آثار بخش «ملی» چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش را برعهده داشتند.

این هیات که به تازگی کار خود را به پایان رسانده و ۴۱ فیلم منتخب رقابت در بخش ملی این رویداد سینمایی را معرفی کرده اند، حکم خود را از ابراهیم حصاری دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش دریافت کرده بودند.

همچنین در بخش بین‌الملل  ۲۶ اثر توسط دبیرخانه انتخاب شده است. از این تعداد ۶ فیلم ایرانی هستند که ۳ فیلم داستانی و ۳ اثر مستند در بخش بین الملل به رقابت خواهند پرداخت.

بهمن ارک پیش از این به همراه برادرش فیلم کوتاه «حیوان» را ساخته بود که موفق به کسب چند جایزه بین المللی شد. همچنین این دو برادر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی «پوست» را داشتند که موفق به کسب سیمرغ بلورین بخش «هنر و تجربه» شدند.

آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران است و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دارد، کارگردانی فیلم کوتاه ‌ «غبار»، «ورطه»، «مرگ یک مترسک»، «تولد یک فیلمساز»، «صورتک ها» و... را کارگردانی کرده است. همچنین سابقه تالیف کتاب «رباعی سینما» (درباره فیلمنامه کوتاه) را در کارنامه خود دارد.

امید شمس از فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان است که سابقه فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی چند فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد. فیلم کوتاه «شب تولد» از آثار مطرح این فیلمساز است که پیش از این در چند جشنواره داخلی و خارجی حضوری موفق داشته است.

الهه نوبخت توزیع کننده و تهیه کننده بین المللی سینمای ایران است. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل و مدیر عامل شرکت ELI IMAGE است و آخرین مستند او با نام «دلبند» در شصت و نهمین جشنواره بین المللی فیلم برلین (۲۰۱۹) به نمایش در آمد. نوبخت عضو هیأت داوران جشنواره بین المللی فیلم زنان بیروت در سال ۲۰۱۹، عضو هیأت داوران سیزدهمین جشنواره بین المللی فیفوگ سوئیس در سال ۲۰۱۸ و مدیر هیأت داوران و دپارتمان میهمانان خارجی پنج دوره از جشنواره فیلم فجر بوده است. او همچنین مدیر بخش بین الملل جشنواره‌هایی در ایران از جمله جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم یاس بوده است.

کریم فائقیان عکاس و فیلمساز باسابقه سینما است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۷۰ در این حوزه آغاز کرده و تا به امروز علاوه‌بر کارگردانی یک فیلم بلند و چندین فیلم کوتاه در بیش از ۷۰ پروژه سینمایی به‌عنوان عکاس، تدوین‌گر و فیلمبردار همکاری داشته است. او نامزدی و کسب جایزه در رویدادهایی چون جشن خانه سینما، تصویر سال و جشنواره سراسری عکس جوانان را در کارنامه خود دارد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۲۸ بهمن لغایت ۱ اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.