یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

به کارگردانی «یاسر خیّر»؛

«همیشه شب، همیشه روز» متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

اندر احوال سیزدهمین دوره از جشنواره سینماحقیقت (۳)

سینماپرس: «همیشه شب، همیشه روز» عنوان تازه‌ترین مستند «یاسر خیّر» است که پیرامون زندگی یک رزمنده دفاع مقدس تولید و متقاضی حضور در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش سینماپرس، در خلاصه موضوع این فیلم مستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، آمده است: «یک کهنه سرباز جنگ ایران و عراق، به همراه دو دوست دیگرش بعد از سی و یک سال می‌رود تا ساعتی که در زمان جنگ به همرزم‌اش امانت داد را پس بگیرد.»

عوامل تولید «همیشه شب، همیشه روز» عبارتند از: فیلمنامه‌نویس، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: یاسر خیّر، فیلمبرداران: بهروز بادروج و محمدرضا جهان‌پناه، صدابردار: علی علوی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مشارکت شبکه مستند.

یاسر خیّر ساخت مستندهایی چون «مزرعه‌ای که رویید و شهر شد»، «سه چنگ خاک»، «زمستان، عشق و سایر قوانین» و «آهستگی» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. او در سال ۹۵ برای کارگردانی مستند «آهستگی» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند جشنواره فیلم فجر شد.

*‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.