سریالهای استراتژیک

کل اخبار:62

  • مجموعه تلویزیونی «صبح آخرین روز» ۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۰:۲۱

    از ضعف‌های فنی و محتوایی تا انتخاب غیرمسئولانه بازیگران برای یک «سریال استراتژیک»؛

    تمام تلاش صدا و سیما برای تقلیل وجهه ملی یک «شهید هسته‌ای» در «صبح آخرین روز»

    سینماپرس: سریال «صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی به دلیل توقف در ابتدایی‌ترین اصول قصه‌پردازی، شخصیت‌پردازی و نیز با توجه به ضعف مفرطی که در فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری آن مشهود است، نتوانسته به هدف اصلی که ساخت اثری جذاب و مخاطب‌پسند است، دست پیدا کند.

  • سریال «موسی» ۱۴۰۰-۰۲-۱۰ ۱۱:۴۹

    جنجال «سریال‌های استراتژیک» در رمضان امسال؛

    از حاشیه‌سازی سریال «موسی» در مصر تا توقف پخش «پادشاه»

    سینماپرس: برخی مصری‌ها سریال «پادشاه» را با سریال ایرانی «یوسف پیامبر» مقایسه و می‌گویند: ایرانی‌ها وقتی تصمیم گرفتند درباره حضرت یوسف(ع) و فراعنه سریال بسازند، یک سریال دقیق و فوق‌العاده جذاب ساختند اما ما در سریالمان به نکات مهم و حیاتی توجه نکردیم.

  • شهید «سپهبد صیاد شیرازی» ۱۴۰۰-۰۱-۲۱ ۱۰:۲۹

    پس از گذشت بیست و دو سال از شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی؛

    آیا «حبیب والی‌نژاد» می‌تواند ساخت «سریال صیاد شیرازی» را به واقعیت مبدل کند؟!

    سینماپرس: همزمان با انتخاب حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده سریال جدید مرکز سیمافیلم درباره شهید سپهبد صیاد شیرازی، گروه نویسندگان جلسات خود را با ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش آغاز کردند.

  • سریال گاندو ۱۴۰۰-۰۱-۱۸ ۰۹:۵۱

    داریوش فرهنگ:

    موضوع و ساختار «گاندو» برای دل مشغولی نیست؛ بلکه برای ذهن مشغولی است

    سینماپرس: داریوش فرهنگ بازیگر سریال گاندو، از تجربه بازی و حضور خود در این سریال گفت.

  • دولت بنفش و طلاق عاطفی فرهنگ و هنر ۱۴۰۰-۰۱-۰۶ ۱۵:۲۷

    «گاندو۲» به پرونده کدام جاسوس ورود کرده است؟

    روایت یک سریال استراتژیک از نفوذ و حضور افراد دو تابعیتی در وزارت خارجه و تیم مذاکرات هسته‌ای

    سینماپرس: مجموعه تلویزیونی «گاندو ۲» که این شب ها از شبکه سه سیما پخش می شود، مانند فصل یک به یک پرونده امنیتی واقعی ورود پیدا کرده است.

  • مسعود بهبهانی نیا ۱۳۹۹-۱۰-۱۲ ۱۶:۲۶

    راهکار «مسعود بهبهانی‌نیا» برای جلوگیری از سوءتفاهم در ساخت آثار بر محور شهدا:

    در سریال‌ها قهرمان ملی داشته باشیم اما لزوماً شخصیت قهرمان اسم خاص نداشته باشد!

    سینماپرس: مسعود بهبهانی‌نیا نویسنده فیلمنامه «کیمیا» درباره مصائب پرداختن به شهدا و قهرمانان ملی تأکید کرد در نگارش جزئیات زندگی و روایت نگرانی‌ها و بخش خاکستری شخصیت این افراد، سختی‌هایی وجود دارد.

  • سریال «گامبی وزیر» ۱۳۹۹-۰۹-۰۹ ۱۳:۳۱

    نگاهی به سریال «گامبی وزیر»؛

    کیش و مات روسیه توسط ملکه شطرج هالیوود در یک سریال استراتژیک

    سینماپرس: مینی سریال گامبی وزیر به موفقیت‌های زن جوان آمریکایی در مقابل مردان قدر روس در بازی نفس‌گیر شطرنج می‌پردازد.

  • دکتر سعید الهی و ابراهیم حاتمی کیا ۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۷:۱۵

    توییت دوپهلو درباره سریال حضرت موسی(ع)؛

    از هشدار درباره استحاله یک سریال استراتژیک تا فروکاست آن از «درام تاریخی ضد صهیونیستی» به یک «بیگ پروداکشن کتاب مقدسی»

    سینماپرس: در پی انتشار برخی اخبار و نقل قول ها از ابراهیم حاتمی کیا درباره ادای دین وی به مرحوم فرج الله سلحشور در خصوص ساخت سریال زندگی حضرت موسی(ع) سعید الهی کارشناس فرهنگ و رسانه در توییتی بطور دو پهلو به این موضوع پرداخت.

  • سریال گاندو ۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۸:۰۱

    جای خالی سریال های استراتژیک در رسانه ملی؛

    وقتی در میان این همه سریال سازی خبری از «گاندوسازان» نیست!

    سینماپرس: پرونده جاسوسی موسوی مجد و شیوه کاری روح‌الله زم و ماجرای دستگیری آنها می‌تواند سوژه مناسبی برای ساخت سریال هایی همچون «گاندو» باشد.

  • نشست خبری فیلم سینمایی «روز بلوا»؛ داریوش ارجمند ۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۰۷:۳۶

    داریوش ارجمند:

    برای ساختن آثار دینی باید شعور دینی پیدا کنیم

    سینماپرس: داریوش ارجمند، با اشاره به اینکه ساخت کارهای دینی در عرصه سینما و تلویزیون باید همراه با تفکر قوی باشد، گفت: هنر بهترین ابزار برای‌ ترویج سیره رضوی است؛ همواره گفته‌ام که زندگی خود را مدیون برکت وجود امام رضا(ع) هستم.

  • جواد اردکانی در یادواره شهدای فیلمساز و سینماگر بسیجی ۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۰۹:۴۳

    جای خالی سریال های استراتژیک؛

    سرانجام جواد اردکانی «زینبیه» را می نویسد

    سینماپرس: نگارش مینی سریال «زینبیه» با موضوع سوریه در مرکز سیمافیلم آغاز شد.

  • علی غفاری در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس ۱۳۹۹-۰۳-۲۳ ۱۱:۱۷

    علی غفاری:

    متأسفانه نوعی خستگی و بی‌انگیزگی در برخی از مدیران ما وجود دارد!

    سینماپرس: کارگردان سریال «بچه مهندس» معتقد است نوعی محدودیت در ساخت سریال‌ها و فیلم‌هایی با مضامین ملی، میهنی و امنیتی وجود دارد که بخشی از آن به متولیان و مدیران خسته مربوط می‌شود.

  • سریال «ام هارون» ۱۳۹۹-۰۳-۰۲ ۱۵:۰۴

    دست خالی «انتفاضه» در میدان سریال‌سازی؛

    آیا توطئه «ام هارون» خنثی می‌شود؟

    سینماپرس: پاسخ به سریال‌هایی از جنس «ام هارون» که در راستای عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی ساخته می‌شوند، نیاز به موج‌های جدی‌تر رسانه‌ای از جمله سریال‌سازی در سطح جهان اسلام دارد.

  • سریال «نگهبان قدس» ۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۶:۳۲

    سریال های استراتژیک؛

    عرضه آنلاین «نگهبان قدس» در «عماریار»

    سینماپرس: سریال «نگهبان قدس» به کارگردانی «باسل الخطیب» کارگردان برجسته سوریه و تهیه کنندگی «زیاد علی» در سایت در «عماریار» عرضه شد.

  • ابوالحسن بنی‌صدر ۱۳۹۸-۱۲-۰۳ ۱۶:۵۴

    پس از چهل سال؛

    سرانجام «ابوالحسن بنی‌صدر» مینی سریال می شود!

    سینماپرس: سازمان صداوسیما ساخت سریال‌های سیاسی و استراتژیک را در دستور کار خود قرار داده است و بنا دارد مینی‌سریالی درباره زندگی و سرانجام ابوالحسن بنی‌صدر بسازد.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (17) ۱۳۹۵-۰۷-۲۸ ۱۱:۴۵

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۷)/ آخرین قسمت

    بیست و چهار و نفوذهای پس و پیشی برجام/ چرا شباهت های فصل ۸ سریال ۲۴ با شرایط پس از فتنه نادیده گرفته شد؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۷)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ اگر روند کنونی ادامه پیدا کرده و مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ضعف های هولناک دستگاه های فشل فرهنگی و رسانه ای تحت امرشان را برطرف نکنند، دیر نخواهد بود زمانی که برای آشنایی با باورها و تمایلات غالب بر جامعه ایرانی و یا تحولات سیاسی، اقصادی و فرهنگی آن کافی است آخرین فصول سریال های امریکایی تماشا شود چرا که سناریوهای به نمایش درآمده در آنها دیر یا زود به واقعیت خواهد پیوست.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (16) ۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۵۵

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۶)

    بیست و چهارساعت خواب سینمای استراتژیک ایران/ آیا سریال هوملند در امتداد سریال ۲۴ ساخته شده است؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۶)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ هم خوانی فضای سیاسی و روانی جامعه در سال های گذشته با مؤلفه های ترسیم شده در فصل ۸ سریال ۲۴ مؤید این مطلب است که مدیران، کارشناسان و کارمندان فرهنگی، هنر و رسانه ای یا تولیدات فرهنگی غرب را دنبال نمی کنند، یا دنبال می کنند و به سبب ضعف قدرت تحلیل متوجه ابعاد استراتژیک آنها نمی شوند و یا اینکه متوجه ابعاد آنها شده اما موضعی اتخاذ نکرده و جامعه را آگاه نمی کنند!

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (15) ۱۳۹۵-۰۶-۳۱ ۱۱:۰۰

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۵)

    بیست‌وچهارساعت بی‌خوابی سینمای استراتژیک/ هوش‌سیاسی هم‌خوانی گزاره‌های سریال۲۴ با وقایع داخل کشور را چگونه ارزیابی می‌کند؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۵)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ روایت سریال ۲۴ در سطحی است که حتی عوام و ناآگاهان جوامع جهانی نیز به سادگی پی می برند که این تصویر، تصویر مطلوب و آرزوی بلندمدتی است که مقامات امریکایی و گردانندگان نظام سلطه برای آینده جمهوری اسلامی در نظر داشته و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار گرفته اند؛ آرزویی که به موازات سناریویی که سریال ۲۴ کار بر روی آن را از سال ۲۰۰۹ و کمی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران آغاز کرده و در راستای واقعیت بخشیدن و تحقق آن، اقدامات سیاسی، اقتصادی و رسانه ای فراوانی را سامام بخشیده بود.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (14) ۱۳۹۵-۰۶-۱۷ ۱۴:۰۰

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۴)

    سریال ۲۴ و حاکمیت بر روح برجام/ اصول امریکایی برای توافق با جمهوری اسلامی کامستان چیست؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۴)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ فصل ۸ سریال ۲۴ علاوه بر پیام هایی که برای مخاطب عام دارد، مقامات سیاسی ایالات متحده را نیز مورد خطاب قرار می دهد و اصولی را که باید هنگام هر مذاکره و یا بستن هر پیمان و معاهده ای توسط آنان مورد توجه قرار گیرد، گوش زد کرده و نتیجه بی توجهی به این اصول را نیز به تصویر می کشد، اصولی که تخطی از آنها به هیچ وجه جایز نبوده و حتی اگر رئیس جمهور مرتکب چنین اشتباهی شود، نیروهایی وی را رسوا می کنند. اما از طرف دیگر، این اصول در مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی نیز قابل مشاهده بودند و شاید بتوان آنها را جزء لاینفکی از روح برجام دانست.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (13) ۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۲:۵۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۳)

    سریال «۲۴» و سلاحی به نام «دیپلماسی عمومی»/ بررسی واژه‌های کلیدی در دیالوگ‌های «رییس جمهور حسن» و اهداف آن

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۳)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی / امروزه دیپلماسی عمومی یکی از ابزارهای جنگ نرم محسوب می‌شود و هدف نهایی آن تصرف قلوب و اذهان مردم کشور هدف است. مسئله جنگ نرم و در ذیل آن دیپلماسی عمومی موضوعی است که ایالت متحده امریکا در نسبت با مردم کشورهای مختلف بویژه ساکنان جمهوری اسلامی ایران تاکید بسیاری بر آن داشته است. به کارگیری دیپلماسی عمومی برای ارتباط مستقیم با مردم و تصرف عقاید و باورسازی‌های مطلوب از دیدگاه خود، در سالهای اخیر روند فزاینده‌ای به خود گرفت.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۱

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۲)

    همراهان جمهوری اسلامی کامستان در پیاده سازی سناریوی مطلوب ۲۴/ بررسی نقش نفوذگران، مشاوران دولتی و مراکز تصمیم سازی و در نهایت خواص بی بصیرت!

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۲)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی / موضوع نفوذ در ایران سابقه ای حدود دو قرن دارد؛ گرچه نمی توان افراد را متهم کرده و یا به سادگی پی به عناصر نفوذ کرده در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری جمهوری اسلامی برد، اما می توان از نشانه های بارزی که وجود دارد تأثیر نفوذ را مشاهده کرد. در واقع اگرچه بسیاری از نفوذگران در رسانه ها و مراکز کشور ناشناخته اند اما اثرگذاری آنها بر باورها و تصمیمات خواص جامعه امروز آشکار شده و قابل بررسی است. درباره همراهان فصل ۸ سریال ۲۴ نیز به همین ترتیب است، برخی از این همراهان امروز شناخته شده اند، اعم از جاسوسان دستگیر شده، برخی افراد مؤثر در برقراری ارتباط ایران و امریکا، اساتید دانشگاه نفوذی و ...

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (11) ۱۳۹۵-۰۵-۲۷ ۱۱:۴۲

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۱)

    چه کسانی برای واقعیت بخشی سناریوهای سریال ۲۴ اقدام کردند؟/ چرا نام رییس جمهور کامستان از آرمان هاشمی به عمرحسن تغییر یافت؟

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۱)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ بدون شک سریال ۲۴ و سازندگانش به تنهائی نمی توانستند به این میزان همخوانی با اهداف دست پیدا کنند، بنابراین لازم است همراهان آن در این مسیر نیز مورد توجه قرار گیرند. همان طور که یک سریال نمی تواند سرنوشت ملتی را عوض کند، سریال ٢٤ نیز به تنهایی نمی توانسته چنین تأثیری در فضای رسانه ای جمهوری اسلامی داشته باشد، بلکه به عنوان جزیی از یک سیستم منسجم عمل کرده و سناریویی را به تصویر کشیده که هدف کل این سیستم بوده است، سیستمی که بازیگران مختلفی در آن نقش آفرینی می کنند، از مراکز تصمیم سازی گرفته تا سیاستمداران، رسانه ها، کارتل های اقتصادی، دانشگاهیان، هنرمندان، عناصراطلاعاتی و نفوذی و ...

  • جمهوری اسلامی و چماق جنگ و انزوای جهانی ۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۲:۲۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱۰)

    جمهوری اسلامی و چماق جنگ و انزوای جهانی/ از افراطی خواندن انقلابیون و جا انداختن لفظ کاسب تحریم تا آرزوهایی برای آینده در سریال ۲۴

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۱۰)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ اگر فصل ۸ سریال ۲۴ یک پروژه آینده نگارانه باشد، که هست، باید بتواند اجزای سناریوی خویش را به درستی تعریف کرده و آنها را در مسیر تحقق آینده مطلوب بکار ببرد. حامیان و سازندگان ۲۴ به خوبی می دانند اجرای سناریویی که تعریف کرده اند بدون مانع نخواهد بود. نمی توان به سادگی انتظار داشت مقامات ایرانی پای توافقی که موردپسند ایالات متحده است را امضاء کنند و یا مردمی که چندین دهه انواع فشارها و دشمنی ها را تحمل کرده اند یکباره نگاه مثبتی به امریکا پیدا کنند، همچنین جریان میانه رو با وجود نیروهای انقلابی چطور می تواند قدرت را در دست بگیرد؟

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (9) ۱۳۹۵-۰۵-۱۳ ۱۲:۵۱

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۹)

    جمهوری اسلامی مطلوب سریال ۲۴/ بررسی میزان انطباق راهکارهای ارایه شده برای آینده مطلوب در فصل ۸ با فضای رسانه ای موجود

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۹)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ اگر جمهوری اسلامی کامستان نمادی از جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود، هم اکنون تحقق سناریوی به تصویر درآمده در ۲۴ در چه مرحله ای قرار دارد؟ آیا در رسانه های مکتوب و مجازی جمهوری اسلامی پیرامون دو پیش شرط اساسی تحقق سناریو که پیشتر به آنها اشاره شد (انزوای جهانی و ضعف اقتصادی)، نشانه ای به چشم می خورد؟ با رجوعی مختصر به آرشیو انبوه تولیدات رسانه ها می توان به مستنداتی از فضای پیش و پس از توافق هسته ای دست پیدا کرد که وجوه اشتراک فراوان فضای رسانه ای کشور با آینده مطلوب سازندگان فصل ۸ سریال ۲۴ را نمایان می کند!

  • پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو ۱۳۹۵-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۷

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۸)

    سناریوی آینده نگر جمهوری اسلامی کامستان/ جمهوری اسلامی کامستان یا ایران؟!

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۸)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ فصل ۸ سریال ۲۴ ماحصل مجموعه ای از فعالیت های آینده پژوهانه و آینده نگارانه است. در این بخش مبتنی بر مفاهیم آینده پژوهی، آینده نگاری و سناریونویسی، سعی می شود تا عمق کارشناسی ها و بررسی های صورت گرفته ی نهان در پشت صحنه سریال ۲۴ بطور اجمال مرور و در ادامه بررسی می شود که آیا جمهوری اسلامی کامستان همان جمهوری اسلامی ایران است یا خیر!؟

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۷) ۱۳۹۵-۰۴-۳۰ ۱۱:۱۴

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۷)؛

    بیست و چهارساعت آینده نگاری جمهوری اسلامی کامستان

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۷)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ در قسمت های گذشته به زمینه پیدایش حاکمیت رسانه ها، مفهوم سینمای استراتژیک و روند شکل گیری آن، ویژگی های اصلی آثار استراتژیک و نیز اقتضائات زمانی تولید سریال های استراتژیک پرداخته شد و در ادامه با معرفی مجدد سریال ۲۴، مهمترین المان هایی که در فصل ۸ سریال ۲۴ به تصویر کشیده شده مرور و با آوردن جزئیات و دیالوگ ها و تصاویر مربوطه سعی شده تا مستنداتی باشند برای آنچه که در قسمت های بعدی از این سریال نتیجه گیری خواهد شد.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۶) ۱۳۹۵-۰۴-۱۶ ۱۱:۴۵

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو(۶) ؛

    آینده نگاری (Foresight) بیست و چهارساعته

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۶)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ در ادامه ی مطلب بیست و چهار چه چیزی را نشان می دهد؟ ، بخش دیگری از مهمترین المان هایی که در فصل ۸ سریال ۲۴ به تصویر کشیده شده مرور و با آوردن جزئیات و دیالوگ ها و تصاویر مربوطه سعی شده تا مستنداتی باشند برای آنچه که در قسمت های بعدی از این سریال نتیجه گیری خواهد شد.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۸

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو(۵) ؛

    بیست و چهار چه چیزی را نشان می دهد؟/ مؤلفه های آینده نگارانه یک سریال استراتژیک/ صلحی تاریخی و بالاتر از هر خیر و رییس جمهور حسن

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۵)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ سریال استراتژیک ۲۴ صرفاً یک مجموعه نمایشی از حیث ابزاری جهت سرگرمی و گذران وقت نیست، بلکه سریالی است که هم در بعد درون تمدنی و هم برون تمدنی حرف های بسیاری دارد. همان طور که پیشتر اشاره شد این سریال همواره بخشی از سناریوهای مطلوب نظام سلطه را در دهه گذشته به تصویر کشیده است.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (4) ۱۳۹۵-۰۳-۲۶ ۱۲:۵۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۴)؛

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها/ فصل هشت، جمهوری اسلامی کامستان و ترور رئیس جمهور حسن

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ در این سلسله یادداشت ها، مقایسه ای تطبیقی بین برخی رویدادهای کلان سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی و فصل ۸ سریال ۲۴ صورت می گیرد تا مخاطبان با نمونه ای از نمایش سناریوهای سیاسی در قالب محصولات هنری آشنا شوند و نیز جنبه های مختلف این سناریوی ترسیم شده برای جمهوری اسلامی از حیث تحقق و یا عدم تحقق تبیین شود.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۳:۵۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو(۳) ؛

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها/ مولفه های استراتژیک سریال ۲۴ (مرور ۷ فصل نخست)

    سینماپرس:م.ر شاه حسینی/ وقایع سال ۸۸ ایران اسلامی نتیجه دهه ها تهاجم و شبیخون به فرهنگ و قتل عام فرهنگی خاموش نسل های متمادی این کشور بود که تحت سناریوهای تدوین شده تصمیم سازان غربی برای فروپاشی نظام اسلامی صورت گرفته بود. اکنون پس از هفت سال، یکی از این سناریوها با درصد موفقیت بالایی در حال دنبال شدن است، سناریویی که دشمن به عیان آن را به عنوان آینده مطلوب خویش برای جمهوری اسلامی ایران، در فصل ۸ سریال استراتژیک ۲۴ به تصویر کشید و تنها چند روز پس از یوم الله ۹ دی ۸۸ به نمایش گذاشت.